Ország-világ

2008.03.31. 06:44

Opel megfizethető áron, tágas csomagtartóval

A statisztikák szerint az egyterűeké a jövő. Vagy mégsem? A hazai piacon a négyajtós limuzinok is kelendőek. Ilyen az Opel Astra Sedan.

Árvay N. Tivadar

[caption id="" align="alignleft" width="250"] Még sportosan autózva is kezesen viselkedik az 1200 kilogrammos jármű - fotó: Autó Motor, GM Press
[/caption]Csaknem húsz éve van a piacon az Opel Astra. Az első sorozat 1991-től egészen 2002-ig volt gyártásban, persze időközben többször frissítették az autót. A második eresztés, a G-sorozat 1998-ban debütált, és Classic II néven még ma is forgalmazzák. A H betűvel jelölt kivitelek 2004 óta futnak az utakon, ám a szedánokra további két évet kellett várni. A négyajtós H a 2006-os Isztambuli Autószalonon debütált, ami nem véletlen, hiszen a modellből itt fogy a legtöbb az orosz, és a kelet-európai piacok mellett. A szedánt nyugaton nem is nagyon erőltetik, ott a vásárlók csupán 5 százaléka dönt a különálló csomagtartós modellek mellett, míg ez az arány Törökországban 67, Oroszországban 65, hazánkban pedig körülbelül 15 százalék.

A szedánoknak előnye és hátránya egyaránt akad: az ötajtósoknál nagyobb a csomagterük, a kombiknál elegánsabbak, ugyanakkor kevésbé praktikusan pakolhatók, és a formájuk néha kissé suta. Az Astra esetében ez utóbbiról nincs szó. Szemből kimondottan elegáns, és hátulról sem érzi úgy a szemlélő, hogy a tervezők csak kínjukban rittyentették a farrészt az autóra. Az összhatás: egy elegáns családi limuzin.

Az autót a lengyelországi Gliwicében gyártják tavaly augusztus óta, az értékesítése pedig novemberben kezdődött. A 4,1 millió forintos induló árával nem tartozik a legdrágábbak közé, s mindezért 1,6 literes, 115 lóerős benzinmotort kínálnak. Az autót kényelmesen mozgatja ez az erőforrás, bár a fogyasztás csökkentése miatt nem ártott volna a hozzá tartozó váltón a hatodik fokozatot is beszerelni. Ez csak az egyébként is takarékosabb 1,3 literes dízelmotorhoz jár, igaz az üzemanyagárak alakulása miatt az utóbbi időben inkább a gázolajosoknak kell jobban spórolniuk.

Az utastér az Opeltól megszokott komfortos érzetet kelti. Elegáns, esztétikus belső, tökéletesen kidolgozott részletek. Újdonság a középkonzolra helyezett csomagtartó nyitó gomb, amelynek azért jobb helye lehetett volna valahol a műszerfal bal oldalán, közelebb az ajtóhoz. Csomagokkal a kézben kissé kényelmetlen behajolni a kocsiba, és a távirányítót is 5 másodpercig kell szorongatni, hogy az ajtók után a hátsó traktust is nyissa az elektronika. Ennél nagyobb baj, hogy a csomagtérfedél lecsukásához továbbra sincs belső „kilincs” kiképezve: ha koszos az autó, vagy nem rakodunk, vagy kezet kell mosni utána. A csomagtér mérete azonban fejedelmi: alaphelyzetben 490 liter, bár a rakodónyílás kissé szűk, de ez a szedánok sajátossága – cuccoláshoz ott a kombi.

Az autó menettulajdonságai – köszönhetően az alacsony felépítménynek és a 15 colos kerekeknek – kimondottan megfelelnek a hazai viszonyoknak. Nincs kellemetlen dőlés, és imbolygás. Még sportosan autózva is kezesen viselkedik az 1200 kilogrammos jármű, kanyarokban könnyen korrigálható alulkormányozottsági hajlammal. Autópálya tempónál kissé erősödik a motorzaj, a hatgangos váltó ezen is segítene.

Opel Astra Sedan 1.6 Essentia

Lökettérfogat 1598 cm3 Hengerek/szelepek S4/16 Max. teljesítmény 85/115 kW/LE Csomagtér 490/870l Üzemanyagtank 52 l Gyorsulás 0–100 km/h 11,6 s Max. sebesség 193 km/h

Hengerek/szelepek S4/16

Max. teljesítmény 85/115 kW/LE

Csomagtér 490/870l

Üzemanyagtank 52 l

Gyorsulás 0–100 km/h 11,6 s

Max. sebesség 193 km/h Még sportosan autózva is kezesen viselkedik az 1200 kilogrammos jármű - fotó: Autó Motor, GM Press -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában