18°
21°
10°

Felpörög a grillszezon

Fontos tényezővé vált a grillszezon a kiskereskedelemben, csak a grillkolbászok, -fűszerek és -sajtok éves forgalma meghaladja a 3,5 milliárdot.

Egyre meghatározóbb a magyarországi kiskereskedelemben a grillszezon – derült ki a Világgazdaság érdeklődésére a Nielsen által közölt adatokból. A piackutató cég arról tájékoztatta a lapot, hogy a grillkolbász iránti kereslet tavaly 19 százalékkal, 2,3 milliárd forintra nőtt, de jelentősen megugrott a grillfűszer és a grillsajt értékesítése is. Előbbinél 26 százalékos növekedéssel 518 millió forintosra duzzadt a piac, utóbbinál pedig 58 százalékos bővüléssel 739 millió forintra emelkedett a teljes bolti eladás.

A grillszezonnal összefüggésben kolbászból több mint ezer tonnát, fűszerből 695, sajtból pedig 290 tonnát értékesítettek országszerte az elmúlt évben.

A grillkolbászeladások 51 százaléka mögött a szupermarketeket és diszkontokat egyaránt magában foglaló, 401–2500 négyzetméteres egységek álltak tavaly a Nielsen adatai szerint, a grillfűszerek esetében viszont a nagyobb, 2500 négyzetméteresnél nagyobb üzletek az értékesítés legfontosabb helyszínei (44 százalék). A kolbászárak hullámoztak a grillszezon során, a fűszer viszont folyamatosan drágult, tavaly június–júliusban már 5490 forintba került átlagosan egy kilogramm grillfűszerkeverék. Az eladás jellemzően a késő tavaszi–nyári hónapokra, májustól augusztusra koncentrálódik, a teljes grillkolbászforgalom 78 százaléka esik a főszezonra, ugyanez az arány a grillfűszereknél 55 százalék.

A grillszezon kapcsán a Tesco hangsúlyozta: a hipermarketnél a csemegeosztály (csomagolt húsáruk) forgalma meghaladta az 500 millió forintot, s a grillezéshez kapcsolódó friss húsok értékesítési volumene is megközelítette ezt az értéket a február végén zárult 2016–2017-es üzleti évben. Az áruházlánc azt is kiemelte, hogy dinamikusan fejlődő áruosztály a grillsajtoké, a szezon május közepétől szeptember végéig tart, ekkor az év többi hónapjához képest duplázódik a termékkategória forgalma. A 2016–2017-es üzleti évben csaknem 100 millió forintos árbevételt realizált a grillsajtokat tekintve a Tesco, a 2017–2018-as üzleti évben pedig több mint másfélszeres növekedést vár.

Az Auchan kommunikációs menedzsere, Adorján Abigél elmondta: 19 magyarországi áruházukban a grillsajtok forgalma átlagosan 75 százalékkal nőtt tavaly. További fejlődéssel számolnak idén ebben a kategóriában, de a vásárlók nemcsak a szezonban keresik a szóban forgó termékeket, hanem októbertől márciusig is, hisz konyhában szintén könnyen elkészíthetők. Emellett az üzletlánc hétféle saját márkás grillkolbászt vezetett be április elején.

A saját húsüzemmel rendelkező Spar szerint a tavalyi kismértékű forgalmi csökkenés ellenére még mindig a pácolt húsok a legkedveltebbek, így a magyaros sertéskaraj, a fokhagymás sertéstarja, a pikáns sertésoldalas, de a csevapcsicsa és a sajtos grillkolbász is népszerű. A prémiumtermékek szerepe erősödött a piacon, főleg az érlelt és friss marhasteak eladása nőtt.

A kapcsolódó termékek szezonja júniusban kezdődik az Interspar és egyes kiemelt Spar üzletekben. Elsősorban faszenet, brikettet, grillbegyújtó olajat, valamint grillkiegészítőket – fogókat, nyársakat, alumínium grilltálcákat – keresnek a vásárlók.

A Lidl is több éve fordít kiemelt figyelmet a grillszezonra. Választékában a sertésből és a szárnyasokból készült konyhakész termékek is megtalálhatóak. Tapasztalataik szerint reneszánszát éli a bográcsozás; igen keresettek a zománcozott bográcsok, a gázzsámolyok és a bográcsállványok. Egyre jelentősebb forgalmat képviselnek a grillezéshez kapcsolódó élelmiszerek és kiegészítő termékek a CBA-nál is Fodor Attila szerint. A kommunikációs igazgató kiemelte: tavasz végétől egészen a hidegebb időjárás beköszöntéig jelentős az igény ezekre az árucikkekre.

A kerti bútorokat is nagyon veszik

A grillek eladásából származó bevételeit 30 százalékkal növelte tavaly a Praktiker Kft., amely idén további bővülésre számít – közölte Nagy Szilvia, a cég kategóriamenedzsere. Erősödik a gázgrillek, illetve a faszenes változatok iránti kereslet. A Praktiker választékában mintegy 30-féle grill és 60-70 kiegészítő található meg, a 40 ezer forintos grillezők a legkelendőbbek.

A kerti bútorok eladása is megugrott 25 százalékkal az elmúlt évben. Az idén újabb 15 százalékos növekedést szeretne elérni a társaság.

Legolvasottabb

1
Tesztelik az új kórházi parkolási rendszert, a jövő héten már éles lesz
2
Tarka szüreti forgatag, műsorok, a poharakban nemes borok
3
Ezek az eredmények születtek a megye sportvilágában a hétvégén
4
Népes tömeg vonult fel, és borrendi tagokat is avattak
5
Súlyos sérülésekkel szállították kórházba a motorost
otp bank liga
Berg Sándor
Kiderül, hogy mit ér a DVTK elleni siker
Jól tartják magukat / 43 perce
Legendás topmodellek emlékeztek a divatcézárra Milánóban
Carla Bruni-Sarkozy, Claudia Schiffer, Naomi Campbell, Cindy Crawford és Helena Christensen is a kifutóra lépett.
Gyász
MEGEMLÉKEZÉS REICHL JÓZSEF "Szepi" hűtős halálának 5. évfordulójára "Úgy mentél el, ahogy éltél, csendben és szerényen, drága lelked nyugodjon békében!" Szerető családja
MEGEMLÉKEZÉS HAJDU GYULÁNÉ szül. Sipos Zita halálának 2. évfordulójára "Elhagytad a házat, amit úgy szerettél, minket és mindent, amiért küzdöttél. Szorgalmas két kezed nem dolgozik többé, megpihent a szíved mindörökké." Gyászoló család
A hős / 1 órája
Tizenkét életet mentett meg eddig Frida, a mexikói keresőkutya
labdarúgás / 2 órája
Köllő szerint most jó úton jár csapata
Rónai Gábor
Koncert / 3 órája
Majdnem valaki címmel Udvaros Dorottya a MOM-ban énekel
Kosárlabda / 3 órája
Hasonlóan gondolkodnak a kosárlabdáról Djokiccsal
Rónai Gábor
szoptatás / 3 órája
Emelkedik a szoptató anyák száma ismét
Vida Tünde
Még nagyobb baj jöhet / 5 órája
Gátszakadás fenyeget, tízezreket kellene evakuálni Puerto Ricón