2023.12.20. 09:42
A közösségimédia-oldalak szerepe az álláskeresésben: így használjuk őket megfelelően
A közösségimédia-oldalak már régóta szerves részét képezik mindennapi életünknek, napjainkra pedig az álláskeresés fontos passzív és aktív csatornáivá is váltak. A cikk célja, hogy bemutassa, hogyan lehet hatékonyan és céltudatosan használni ezeket az felületeket a munkakeresés során.

Forrás: 123RF.com
Miért alkalmasak álláskeresésre a közösségi oldalak?
A különböző online felületeken napról napra egyre több ember található meg, így kiváló lehetőséget teremtenek a kapcsolódásra. Azonban nem csak kapcsolatépítésre szolgálnak, ideális platformot szolgáltathatnak ahhoz, hogy könnyebben eljussunk a munkaadókhoz, de a személyes márkaépítéshez is ideálisak. A LinkedIn, a Facebook vagy akár a Twitter is lehetőséget kínál arra, hogy megmutassuk szakértelmünket, ezzel felkeltve a potenciális munkaadók érdeklődését. Ehhez pedig nem kell mást tennünk, mint folyamatosan, konzisztensen kommunikálni, mindezt magas minőségben.
Tippek a közösségi oldalak alkalmazásához
Az egységes megjelenés minden oldalon elengedhetetlen, amennyiben márkaépítésre szeretnénk azt használni. Építsük ki LinkedIn-profilunkat részletes önéletrajzzal és kulcsszavakkal, hogy hatékony lehessen az álláskeresés. Aktívan vegyünk részt szakmai csoportokban, ez kiváló lehetőséget biztosít mind a fejlődésre, mind a szakmai körökben való megjelenésre. Osszunk meg mi magunk is tartalmakat és információkat, valamint ismerjük meg a potenciális munkahelyeinket a közösségi oldalaikon keresztül!
Egységes megjelenés
Tartsunk fenn egységes, konzisztens megjelenést minden közösségimédia-felületen. Ez vonatkozik mind a design kialakítására, mind pedig a folyamatos, rendszeres posztolásra. Mindezt úgy érdemes csinálni, hogy minden esetben a legjobb szakmai tudásunkat használjuk a posztok kivitelezése során. Ez növelheti mind a szakmaiságot, mind pedig a hitelességet a vállalatok szemében.
A LinkedIn-profil tudatos felépítése
Számos lehetőségünk van arra, hogy tudatosan alakítsuk ki a LinkedIn-profilunkat. Ilyen gyakorlati tanács például, hogy használjunk megnyerő profilképet, címsorokat, kulcsszavakat, amik a szakterületünkhöz kapcsolódnak. Részletesen térjünk ki az egyes munkatapasztalatokra és megszerzett készségeinkre is. Fontos, hogy jelenlegi szaktudásunk is teret nyerjen, így készítsünk folyamatosan posztokat – mint a különböző infografikák, rövid videók – az iparág legfontosabb témáiról.
Szakmai csoportokban való aktív részvétel
A különböző csoportokba való szorgalmas bekapcsolódás erősíti a kapcsolatokat, inspirációval szolgálhat a saját tartalmak gyártásához. Ez pedig nemcsak a szakmai tudásunkat bővíti, hanem láthatóvá is tesz minket az iparág szereplői előtt.
Ha pedig úgy érezzük, hogy az adott csoport dinamikája megengedi, érdemes e közösségekben is megosztanunk a szakmai önéletrajzunkat. Ilyenkor mindig tartsuk szem előtt, hogy olyan resumé-t kell készítenünk, ami 10 másodperc alatt eléri a hatását, ugyanis átlagosan ennyi időt töltenek a HR-esek az átfutásukkal. Ehhez tökéletes lehetőséget kínál a CVapp.hu, ahol számos kreatív sablon közül választhatunk, ráadásul még a kísérőlevél megírásában is hatalmas segítségünkre lehet.
Tartalommegosztás és információ
Legyünk aktívak a tartalommegosztásban, osszuk meg szakmai tudásunkat, hogy értéket adhassunk a közösségnek. Hiszen számtalanszor hallhattuk már, hogy ez szükséges az elköteleződéshez. Ennek oka, hogy ekkor látják ténylegesen, hogy értünk az adott területhez, így hitelesek leszünk, mint szakemberek.
Potenciális munkahelyek követése
Nyomon követhetjük a vállalatokat, munkahelyeket a közösségi oldalaikon, ezáltal első kézből juthatunk információhoz a vállalati kultúráról és a munkalehetőségekről. Ez számunkra is tanulságos lehet, hiszen megismerhetjük, hogyan kommunikálnak saját magukról a cégek és mélyebb betekintést kaphatunk az elvárásokba is. Ez pedig lehetőséget teremthet arra, hogy kifejezetten vállalatra szabott önéletrajzot készíthessünk a CVapp.hu felületén.
Milyen kihívásokkal találkozhatunk?
A tudatos adatmegosztás fontos, hogy elkerülhessük a különböző adatvédelmi problémákat. Ilyen malőr lehet, ha mi magunk nem tervezetten, odafigyelve használjuk a saját oldalainkat. Amennyiben nem figyelünk arra, milyen beállításokkal láthatják idegenek a profilunkat, akár el is eshetünk egy-egy ajánlattól. Ugyanis egy komoly jelentkező esetében a HR-es szakemberek rendszeresen ellenőrizni szokták a potenciális alkalmazottak egyes felületeit, hogy nagyobb betekintést nyerjenek az ő személyiségébe. További problémának tekinthető, hogy nem minden vállalkozás használja tudatosan a közösségi média felületeket, így a hozzájuk való kapcsolódás is nehezebb lehet.
A social media megfelelő használata tehát kulcsfontosságú az álláskeresésben. A tudatos, hatékony jelenlét, az egységes megjelenés és az adatvédelemre való odafigyelés segíthetnek kiemelkedni és sikeresebben navigálni az álláskeresés világában. A CVapp.hu pedig az önéletrajz és kísérőlevél készítésének kiváló eszköze, így lehetővé teszi a kulcsszóoptimalizált önéletrajzok létrehozását – ez pedig óriási versenyelőnyt jelenthet egy munkáltató szemében.