2024.11.27. 13:41
Fenntartható növekedés és innováció – A sikeres év a jövőbe is mutat a Samsonite szekszárdi gyárában
A Samsonite Hungária Kft. szekszárdi gyára 2023-ban kiemelkedő teljesítményt nyújtott. A folyamatos beruházások és az új technológiai megoldások a fejlesztés mellett a munkavállalók jólétét is szem előtt tartják. Pataki Zoltán igazgató elkötelezett az innováció mellett. A 2024-es év új kihívásokat is hoz, amelyekkel a vállalat dinamikusan kíván szembenézni.
Pataki Zoltán 2022-ben vette át a Samsonite szekszárdi gyárának vezetését, ekkor indult útjára a sikertörténet
Fotó: Makovics Kornél
Egy gyár sikertörténete
A Samsonite szekszárdi gyára lenyűgöző eredményeket ért el az elmúlt időszakban. A vállalat 2023-ban látványos termelékenység-növekedést, és ezzel együtt 46 százalékos árbevétel-növekedést tudhatott magáénak. Ez az előrelépés nem maradt észrevétlen: míg 2022-ben a Samsonite a 11. helyen állt a Tolna vármegyei adózók rangsorában, addig 2023-ban már az előkelő 5. helyet szerezte meg. Pataki Zoltán igazgató 2022-ben vette át a szekszárdi gyár vezetését, a felívelés tehát tervei megvalósulását is jelenti.
Lapunknak nyilatkozva elmondta, hogy ez a siker a gyártási kapacitás jelentős bővítésének köszönhető, ami járulékos eredményként magával hozta új munkahelyek teremtését is. A Samsonite kiemelt figyelmet fordít az új kollégák beilleszkedésére, és egy olyan emberközpontú vállalati kultúra kialakítására, ami a társadalmi felelősségvállalást is előtérbe helyezi. Ennek egyik kézzelfogható példája a 2023-ban és 2024-ben is megrendezett „Tisztítsd meg a környéket!” nap, amelyen a vállalat dolgozói – legutóbb Belgiumból érkezett munkatársakkal együtt – a szűkebb és tágabb környezet hulladékmentesítésében jeleskedtek.
Beruházások és fejlesztések
A Samsonite hosszú távon gondolkodik szekszárdi gyárában, amit mi sem bizonyít jobban, mint a folyamatos fejlesztések és beruházások sora. Tavaly a vállalat 1 milliárd forintot invesztált a telephely fejlesztésébe, gépek beüzemelésére és folyamatok optimalizálására. Idén ez az összeg elérte a 4 milliárd forintot. A múlt évihez képest négyszeres beruházás egy igazi különlegességet is tartalmazott. Ugyanis a cég egy nemzetközi viszonylatban is ritkaságnak számító, „titkos technológiát” is rendszerbe állított 2,5 milliárd forint értékben. Ez a technológia a világon csak két helyen található, az egyik ilyen hely Szekszárd. A fejlesztések célja a még hatékonyabb, környezettudatosabb és tartósabb termékek előállítása.
Kihívások és a jövő tervei
A 2024-es év új kihívások elé állítja a vállalatot a világgazdasági lassulás miatt. A Samsonite vezetése azonban a nehézségekben is lehetőséget lát a fejlődésre. A vállalat kiemelt figyelmet fordít a munkavállalók mentális egészségére, a feszített tempó okozta esetleges lelki-fizikai kiégés megelőzésére. Ennek érdekében a cég nagy hangsúlyt fektet a személyes, „szemtől szembe” történő kommunikációra. Pataki Zoltán rendszeres fórumokon tájékoztatja a munkavállalókat a gazdasági helyzetről, a vállalat előtt álló kihívásokról és a kitűzött célokról. A kiemelt célok egyike például a két szekszárdi gyár jövőbeni összevonása, amivel tovább erősíthető a már említett hatékonyabb és környezetbarátabb működés.
Fenntartható növekedés és innováció – A sikeres év a jövőbe is mutat a Samsonite szekszárdi gyárában
A pozitív gondolkodás ereje
Azzal is számolni kell, hogy a lassuló világgazdasági hatások miatt a 2024-es év új kihívások elé állította a vezetést. Pataki Zoltán azonban hisz abban, hogy a válságok időszakai kiváló lehetőséget rejtenek a fejlődésre. Ez az időszak, amikor a jövőbe kell invesztálni, fejleszteni a folyamatokat, tovább emelni a produktivitást. Ez a magyarázata annak, hogy a vezetőség dolgozik egy helyi felnőttképzési program elindításán.
Ami tegnap jó volt, az nem biztos, hogy ma és holnap is jó
– húzta alá az igazgató.
Ez a felismerés azt követeli tőlünk, hogy rugalmasan alkalmazkodjunk a változásokhoz, és mindig keressük az új lehetőségeket. Ezért arra biztatom a kollégákat, hogy a problémák helyett a megoldásokra koncentráljanak, és az „az itt a baj...” kezdetű mondatok helyett az építő jellegű kommunikációt válasszák.