hirdetés

2021.06.17. 23:55

Berobbant az e-kereskedelem Tolna megyében – az aktív online vásárlók többsége 50 évnél idősebb

Az e-kereskedelem végérvényesen a mindennapjaink része lett, szinte nincs olyan élethelyzet, amiben ne rendeltünk volna a netről: az e-vásárló magyarok több mint fele rendelt már online ágyában fekve vagy tévénézés közben, 23 százalékuk tömegközlekedés, 3 százalékuk pedig vezetés közben is vásárolt már az internetről.

PR-cikk

Forrás: Unsplash

Fotó: Brooke Cagle

A Mastercard támogatásával készült Fizetési Élmény Riportból az is kiderül, hogy országos szinten a 18-39 éves korosztály a legaktívabb az online vásárlás területén, több mint felük rendel heti rendszerességgel a netről, de a koronavírus ideje alatt az ötvenes korosztályban nőtt a legnagyobbat a webshopperek aránya (39%).

Tolna megyében a nők többen rendelnek online, mint a férfiak (60-40%), az 50-60 éves korosztály a legaktívabb, 52 százalékuk online vásárló, míg a legfiatalabbak, a 18-29 évesek 41 százaléka tartozik ide. Megyei szinten is kiemelkedő az e-vásárlás területén aktív emberek aránya, az itt élők 94% százaléka vásárol havonta legalább egyszer a világhálón, ez az érték pedig jelentősen meghaladja az országos átlagot (83%).

Érdekesség, hogy több olyan terméktípus van, amit kifejezetten a koronavírus alatt kezdtünk el online vásárolni. Ilyen az élelmiszer, a ruhanemű vagy a háztartási tisztítószerek. Tolna megyében a könyvek, a kozmetikai cikkek és a háztartási tisztító és mosószerek online vásárlása ugrott meg a legjobban a pandémia hatására. A sportfelszerelések viszont egyértelműen a járvány vesztesei, ezekről nyilatkozták a legtöbben megyei szinten, hogy ritkábban vásárolják, mint a járvány előtt.

Annyira szerves része lett az online shoppingolás az életünknek, hogy szinte nincs olyan helyzet, ahol nem rendeltünk a netről. Tolna megyében ágyban fekve, TV nézés közben, vagy a munkahelyükön munkaidőben vásároltak a neten a legtöbben (47-47-47%).

A magyarok kifejezetten nyitottak az innovációra – főleg akkor, ha az kényelmes: 10-ből 6-an használták ujjlenyomatukat jóváhagyásra. Az első ránézésre transzparens, megbízható fizetési rendszereknek szerepének fontosságát jól mutatja, hogy 10-ből 9 magyar hagyott abba online vásárlást a célegyenesben, tehát úgy, hogy a kiválasztott termék már a kosarában volt, de a fizetés előtt végül mégis elállt a tranzakciótól.

Már önmagában az, hogy van lehetőség kártyás fizetésre, bizalmat sugároz: 40 százalékra nőtt azok száma, akik szerint ez az opció önmagában erősíti egy webshop megbízhatóságát. Ebben nagy valószínűséggel komoly szerepet játszik a chargeback funkció, hiszen ellentétben az utánvétellel vagy átutalással a Mastercard kártyabirtokosok visszakapják pénzüket, ha visszaélés áldozataivá váltak, vagy nem azt a terméket kapták, amit szerettek volna.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában