szponzorált tartalom

2019.08.22. 11:30

Ez a tíz legnagyobb hazai webáruház

A 2018-as online forgalmi adatok szerint, Magyarország legnagyobb webáruháza az eMAG lett, második helyen az Extreme Digital végzett, míg a harmadik helyet a Media Markt tudhatja magáénak – derült ki a GKI Digital éves rangsorából.

Nem mondunk azzal újdonságot, hogy a magyarok nagy nagyon százaléka preferálja a kényelmes, otthonról történő vásárlást. A hazai webshopok pedig ezen igények kiszolgálásán túl, igyekszenek plusz szolgáltatásokkal, óriási akciókkal és széles termékpalettával magukhoz vonzani a potenciális vevőket.

Tavaly közel másfél millióan vásároltak az eMAG webplázáról, a legtöbb vevő pedig igyekezett kihasználni a Black Friday, a Készletkisöprés és az Árak Forradalma kampányok adta extra lehetőségeket is. Ezzel a népszerűséggel taszította le az első helyezettek trónjáról a másik népszerű webplázát, az Extreme Digitalt, így az 2018-ban csak a második helyen végzett. A népszerű műszaki áruház a Media Markt lett a harmadik helyezett, míg újdonságként került a lista hetedik helyére a Magyar Telekom online shopja, ami azért érdekes, mert a 10 legnagyobb forgalmú webáruház közé igen nehezen lehet bejutni, hiszen a helyeken nagyjából ugyanazok a webshopok vannak, kisebb-nagyobb helycserékkel.

És hogyan alakult a dobogón túli lista?

Erőset javított az Alza.hu az elmúlt évben, hiszen négy helyet ugrott előre, így lett a lista negyedik helyezettje. A cseh piac legismertebb és legnagyobb e-kereskedője Magyarországon csak 2017 őszén kezdett aktív marketingbe, ám ez rövid időn belül meghozta a várt eredményt. Ötödik helyen maradt az ország legnagyobb fotós webáruháza, a 220 VOLT, ezt pedig az ország legnagyobb számítástechnikai webshopjaként is emlegetett, iPon követte a hatodik helyen. Ahogy azt már említettük, egyből a hetedik helyen nyitott a Magyar Telekom online áruháza, ami mára már a legnagyobb forgalmat lebonyolító mobil és tablet értékesítője lett kihagyhatatlan akcióival. Az online FMCG szektorban vezető Tesco online áruház lett a nyolcadik, kilencedik helyen végzett az Aqua, ami a tízes mezőny legrégebbi e-kereskedője is egyben. A Top10-es listát Libri-Bookline könyváruház zárja.

Kicsiknek is van lehetőség?!

Noha jól látszik, hogy a vezető helyeken a nagy márkák találhatóak, rengeteg mikro és kivállalkozó is indít webáruházat. A felmérések szerint ezek havi forgalma gyakran csak néhány tíz, vagy százezer forint, és ezek a webáruházak kiegészítő jövedelmet jelentenek csupán. Ma egy webáruház indítása kár 300 ezer fontból is megoldható, így akár egyéni vagy családi vállalkozóként is sokan belefognak. Ugyanakkor érdemes tájékozódni a jogi előírásokról! De érdemes-e kicsiként belefogni még a webáruház üzemeltetésbe?

Mit jelent ez pontos számokban?

A tavalyi évben összesen mintegy nettó 150 milliárd forint forgalmat generált online értékesítésből az első tíz helyre került webshop, ehhez a bevételhez pedig közel 5 millió sikeresen teljesített rendelés társult. A GKI Digital által nyilvántartott több, mint 5000 webáruház közül az első 10 piaci súlya 35 százalék volt 2018-ban.

Bár virágzik az e-kereskedelem és a magyarok többsége már nagyon sok mindent csakis az internetről szerez be, a helyzet az, hogy még mindig igénylik a vásárlók a fizikai boltokat, a személyesebb kiszolgálást éppen ezért bevásárlóközpontokra és hagyományos boltokra a jövőben is szükség lesz. Ha pedig egy kicsit előre tekintenénk, hogy mi hol tartunk majd néhány év múlva, úgy látjuk, hogy az abszolút befutók azok lesznek, akik felismerik és kiaknázzák annak a lehetőségét, hogy a hagyományos vásárlást az online kereskedelemmel kombinálják.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában