SÉTA

2012.01.04. 13:16

Kifejtette nézeteit a sün

Cseppet sem hétköznapi feladatokat kellett megoldaniuk a középiskolásoknak a Lázár Ervin anyanyelvi versenyen. A garaysok azonban állták a próbát, és a dobogóra is feljutottak.

Molnár Mercédesz, Garay János Gimnázium 12.D.

Harmadik alkalommal rendezték meg a Garay János Gimnáziumban a Lázár Ervin országos anyanyelvi verseny. A döntőbe kerülésért két kreatív feladatot kellett megoldania a megközelítőleg hetven induló csapatnak. Először különféle formában, más-más költő modorát imitálva kellett verseket írniuk – egy bulvárhírből merítve az ihletet.

A hír szerint egy tizenhat éves hamburgi lány elhamarkodottan tette közzé a Facebookon a születésnapi meghívóját. A szerencsétlenül járt Thessa buliján ezerötszáz – javarészt idegen – ember jelent meg.

Thessa ijedtében úgy döntött, hogy nagymamájánál, szűk családi körben kívánja megünnepelni a nagy eseményt (a tömeg közben a szülei háza előtt randalírozott). A második feladatban egy Lázár Ervin-mesét kellett továbbgondolniuk és papírra vetniük a versenyzőknek.

A végső megmérettetésig tizenegy csapat jutott el, nekik hat különféle feladatban kellett helytállniuk. Elsőként egy film alapján készült prezentációt kellett előadniuk, amelyben szónoki képességeiket mutathatták meg. A fiatal diákok izgalmas belső monológokkal, humoros vagy éppen megrázó riportokkal, valamint elszomorító utópiákkal szórakoztatták a zsűrit és a közönséget.

A továbbiakban két félórás tesztet oldottak meg a lelkes versenyzők, közben mulatságos, ugyanakkor nehéz képrejtvényeket kaptak feladványként. Lazításképpen a moderátor – Topán László tanár úr – a csapatok által írt jópofa versekből szemezgetett. Az utolsó előtti feladattal Liszt Ferenc kétszázadik születésnapja előtt tisztelegtek a résztvevők.

A záró feladat a nyelvi igényességre, a humorra, a szórakoztató előadásmódra volt kihegyezve. A csapatoknak egy rövid animációs némafilmet kellett élőben szinkronizálniuk, amelyben egy sün fejtette ki nézeteit egy minderre nem kifejezetten kíváncsi macskának.

– Nehezebb, mint amire számítottam, és talán az idő is kevés a feladatokra, de ötletesnek találom őket. Nem számítottam ennyire oldott légkörre, ez megkönnyíti a feladatvégzést – mondta a verseny közben Mácsai Diána, a kalocsai Dózsa György Szakközépiskola csapatának felkészítő tanára. Állítása szerint a diákok lelkesen jelentkeztek a versenyre. Kiderült, hogy ez az első megmérettetésük, és büszkén jelentette ki, jó eredményt értek el a lányok, hiszen országos döntőbe jutottak.

A Garay János Gimnázium csapata (Szabó Samantha, Fetzer Zsófia, Rossu Melánia, akik mindhárman 12.B osztályosok) egy évvel korábban is indult a megmérettetésen.

– Amikor a magyartanárunk, Bosnyák Eszter először beszélt a versenyről, és elmondta, hogy a kreativitás és a nyelvi találékonyság játssza majd a főszerepet, mi hárman azonnal jelentkeztünk az osztályból, így aztán meg is alakult a csapatunk – mesélte vidáman Samantha az eredményhirdetés után.

– Talán volt bennünk kis bizonyítási vágy is, mivel egy éve fél ponttal maradtunk le a harmadik helyről. Szerintem nehezebbek voltak most a feladatok, de megbirkóztunk velük. A prezentációra sokat készültünk – tette hozzá Melánia hasonló örömmel.

A harmadik helyre küzdötte fel magát a csapatunk

Igazán büszkék lehetünk iskolánk csapatára, hiszen harmadik helyezést értek el. A vidám hangulatú versenyt a budapesti Madách Imre Gimnázium diákjai nyerték, második helyen a gyöngyösi Berze Nagy János Gimnázium tanulói végeztek. Minden megkérdezett egyöntetűen úgy nyilatkozott, a verseny legnagyobb előnye az, hogy a feladatok nem a lexikális tudásra épülnek, valamint a diákoknak az improvizációs és szónoki tudásuk megmutatására is lehetőségük nyílik.


Molnár Mercédesz, Garay János Gimnázium 12.D. A harmadik helyre küzdötte fel magát a csapatunk Igazán büszkék lehetünk iskolánk csapatára, hiszen harmadik helyezést értek el. A vidám hangulatú versenyt a budapesti Madách Imre Gimnázium diákjai nyerték, második helyen a gyöngyösi Berze Nagy János Gimnázium tanulói végeztek. Minden megkérdezett egyöntetűen úgy nyilatkozott, a verseny legnagyobb előnye az, hogy a feladatok nem a lexikális tudásra épülnek, valamint a diákoknak az improvizációs és szónoki tudásuk megmutatására is lehetőségük nyílik. -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!