2017.10.19. 20:00
Lakossági fórumon került terítékre a szekszárdi kerékpárút
A Szekszárdon áthaladó kerékpárút fontosságát senki sem vitatta a ma esti lakossági fórumon; viszont a jelenlegi, (próba)megoldást illetően néhányan markáns ellenvéleményt fogalmaztak meg.
A mintegy ötven jelenlévőt Ács Rezső polgármester köszöntötte, majd többek között elmondta: a kerékpárút, az új szakasszal együtt megkönnyíti a munkába járást, emellett turisztikai téren is hasznos, idővel akár a Gemencig is biztonságosan el lehet biciklizni. László Zsolt útépítő mérnök bemutatta a kerékpárút dokumentációját, majd néhány mutatóját is felsorolta a főúton 2,8 kilométert átfogó szakasznak. Dr. Máté István képviselő – maga is elkötelezett kerékpáros – a gyakorlati tapasztalatokról számolt be: megjegyezte, hogy az érintett újvárosi szakaszon korábban is közlekedtek kerékpárosok, de ebből indulat csak azóta támadt, mióta megtörtént a kerékpársáv felfestése. Ács Rezső is azt kérte, hogy a felszólalók az esetleges kritikáik mellett próbáljanak hasznos megoldásokat is javasolni.
Az első hozzászóló, korosabb férfi, úgy fogalmazott, hogy az úttestet tekintve „halálos vétek a kétszer két sávot elvenni.” Úgy látta, hogy a szegélytől befelé található területen fakivágás nélkül, két helyen villanyoszlop megkerülésével, osztott járdával meg lehet valósítani a kerékpárutat. – Kétségtelen, hogy így költségesebb lenne – ismerte el, de, tette hozzá, ez a megoldás mégis jobb, mint iksz kiló festék felkenése az úttestre.
László Zsolt válaszként megjegyezte: nem mindegy, hogy az egy oldalra helyezett kerékpárútnál miként kezdjük el kerülgetni a különböző akadályokat. Hivatkozott egy korábbi tervre, mely kimutatta, hogy sok helyen szét kellene választani a sávot, így megoldva egy-egy akadály, például fa vagy közmű kikerülését. A felszólaló által javasolt megoldás valamilyen pályaszerkezetet feltétlenül igényel ott, ahol nincs járda. Ha meg a járdán megy a kerékpárút, akkor – eleget téve a szabványnak – szélesítésre van szükség.
Egy másik felszólaló nagyon jónak minősítette a kerékpárút-hálózat fejlesztését, még akkor is, ha a kerékpárúton való közlekedésnek óhatatlanul vannak kockázatai.