Közélet

2008.10.10. 19:30

Tele van a postások hócipője: biztosítással házal a kézbesítő

Nem vesznek részt a részleges sztrájkban a postások Tolna megyében. Az országban néhány helyen nem hajlandóak sorsjegyet árusítani a kézbesítők.

Kurz Patrik

Szerkesztőségünkbe panaszos hangvételű levél érkezett. Egy postai kézbesítő számolt be arról, hogy sorsjegyet kell árusítaniuk. Sőt, biztosítások kötésével is megbízzák őket a munkahelyen, ezért részleges sztrájkba kezdtek. A többi kézbesítési feladatot továbbra is becsületesen végzik. Tusz Ferenc a Kézbesítők Szakszervezetének (KÉSZ) elnöke megkeresésünkre elmondta, ezeknek a feladatoknak a kötelezővé tétele jogszerűtlen, mert nem tartalmazza a munkaköri leírás. Beszámolója szerint akadtak olyan hivatalok is, ahol szégyentáblára írták fel azoknak a nevét, akik nem teljesítették az előírt tervet. Azt mondta, helyenként kilátásba helyezték, hogy úgymond megnézhetik magukat az év végi béremelésnél azok, akik megtagadják a sorsjegyek árusítását. Persze voltak olyan hivatalok a KÉSZ elnöke szerint, ahol a vezetők emberségesen bántak a dolgozóikkal, normál hangnemben beszéltek a kézbesítőkkel. A TEOL.hu megkeresett postahivatali vezetőket, ám mindegyikük Tomecskó Tamáshoz, a Magyar Posta Zrt. szóvivőjéhez irányított minket.
[caption id="" align="alignleft" width="350"] A szekszárdi nagypostán megkérdezik a csekket befizető ügyféltől, hogy szeretne-e sorsjegyet vásárolni
[/caption]
Tolna megyében nem sztrájkolnak a postások, mint ahogy az ország legtöbb megyéjében sem – nyilatkozta a szóvivő, kiegészítve azzal, hogy tudomása szerint mindössze Kelet-Magyarországon fordult elő néhány ilyen eset. Hozzátette, a részleges sztrájk résztvevőinek száma – a harminchatezer dolgozóból – nem éri el a kétszázat sem. Éppen ezért azt is nyomatékosította, hogy Tusz Ferencet felszólították, hozza nyilvánosságra a részleges sztrájk résztvevőinek pontos számát, ugyanis a Magyar Posta Zrt. álláspontja szerint az általa elmondott adatok nem felelnek meg a valóságnak. Amenyiben ezt nem teszi meg, jogi útra terelik az ügyet. Tomecskó Tamás úgy fogalmazott, a hagyományos postai szolgáltatások – mint a levél iránti kereslet – stagnálnak. Éppen ezért kitörési pontokat kell keresni ahhoz, hogy többletbevételhez jusson a vállalat – ez pedig a kereskedelmi tevékenység.

Kézbesítőket is megkerestünk ez ügyben, volt, a többség azonnal elhárította kérdéseinket. Akadt viszont egy nyilatkozó, de a nevét ő sem vállalta. – Valóban kell árusítanunk sorsjegyet, és biztosítások kötését is szorgalmaznunk kell – mondta a kézbesítő. Volt már olyan, hogy nem sikerült teljesíteni az előírt tervet, de eddig nem találkozott szankciókkal. Hozzátette, többé-kevésbé sikerül eladni a sorsjegyeket, viszont a biztosítások kötése már nem megy olyan könnyen. Arról is tájékoztatott, hogy nem szívesen végzi ezt a plusz feladatot, amit szerinte nem neki kellene elvégezni. – Lassan már kenyeret is árulunk – mondta keserű humorral a kézbesítő. – De megcsináljuk, mert más választásunk nincs, legfeljebb azt mondják, mehetünk máshova dolgozni. A sztrájkra viszont nem gondoltam, nem is kapott nagy nyilvánosságot az ügy. Magam is csak nemrég, a televízióból értesültem róla – fűzte hozzá.


[caption id="" align="alignleft" width="350"] Tolnai Népújság
[/caption]

Tolnai Népújság A szekszárdi nagypostán megkérdezik a csekket befizető ügyféltől, hogy szeretne-e sorsjegyet vásárolni -->

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!