2014.05.13. 17:21
Neten foglal? – Nagyon figyeljen oda!
Egy Európai Uniós felmérés szerint tavaly a repülőjegyeket és szállodafoglalást kínáló weboldalak többsége nem tartotta tiszteletben a vonatkozó fogyasztóvédelmi előírásokat.
Tavaly a repülőjegyeket és szállodafoglalást kínáló weboldalak többsége – 552 ellenőrzött honlapból 382 – járt el szabálytalanul. A honlapokat a tagállamok hatóságai összehangoltan ellenőrizték az Európai Bizottsággal közösen, a szabályszegők elleni fellépést követően pedig már a cégek 62 százaléka betartja az uniós előírásokat. A maradék 38 százalék további fellépésre számíthat, derült ki az Európai Bizottság közleményéből.
Magyarországon a Fogyasztóvédelmi Hatóság ennek keretében nyolc, a magyar fogyasztók körében legkedveltebb honlapot ellenőrzött. Súlyos hibákat nem találtak, de három esetben hiányosságokat állapítottak meg: az általános szerződési feltételeket nem lehetett lementeni, illetve egy esetben nem szerepelt a honlapon a panaszkezelés módja. A hatóság a honlapok üzemeltetőit felszólította a hiányosságok pótlására, s azok ennek eleget is tettek.
Dr. Fülöp Zsuzsanna, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője szerint nagyon sokszor előfordul, hogy az adott termékre vagy szolgáltatásra vonatkozó általános szerződési feltételeket a fogyasztók nem olvassák el. Az utazási irodákkal szembeni panaszok között nagyobb számban vannak azok, amelyek a szolgáltatásokat kifogásolják, vagy a szálláshelyre, az utazás körülményeire vonatkozó állításokkal kapcsolatosak, és lényegesen kevesebb az árakkal kapcsolatos reklamáció.
A szakember azt javasolta: mindig a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal által nyilvántartásba vett utazási irodát válasszunk. Nekik ugyanis kötelezően biztosítékot kell letenniük, hogy kártalanítani tudják az utasokat, ha valamilyen oknál fogva csőd-közeli helyzetbe kerülnének.
TEOL/B.K. -->