M6-os autópálya

2024.05.02. 17:30

Új szakasszal bővült a Dél-Dunántúlt átszelő autópályánk

Bóly térségében május 2-án átadták az M6-os autópálya legújabb szakaszát. Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházását a STRABAG Építő Kft. és a Duna Aszfalt Zrt. konzorciuma kivitelezte.

Teol.hu

Forrás: magyarepitok.hu

Mint arról már hírt adtunk, sikeresen lezárult a műszaki átadás folyamata az M6-os autópálya utolsó szakaszán, így semmi akadálya sem volt, hogy még a héten használatba vehessék a pályatesteket az autósok. Az átadásra csütörtökön került sor. A térség országgyűlési képviselője, Hargitai János, az ezt bejelentő videójában kiemelte, hogy egyelőre csak a villányi csomópontig lesz használható az autópálya, az országhatárig tartó szakaszt akkor vehetik igénybe az autósok, ha a horvátok is megépítik az autópályát. Utóbbira azonban még egy évet kell várni.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) április 24-i közleményében megerősítette, hogy lezárult az M6-os autópálya befejező részének műszaki átadás-átvétele, így a Bólytól Villányig tartó új szakaszt május első hetében adják át – írja a vg.hu. A Bóly és Ivándárda közötti 20 kilométeres szakaszon a Strabag Építő Kft. és a Duna Aszfalt Zrt. konzorciuma az ÉKM megbízásából végezte el a munkát, amely nettó 88,6 milliárd forintból valósult meg.
A kétszer két sávos, fizikai elválasztással kialakított autópálya új szakasza a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat a Balti-tengert az Adriával összekötő vonalának a része. A horvát csatlakozással együtt Budapesttől egészen Boszniáig összesen 300 kilométer egybefüggő gyorsforgalmi kapcsolat jön létre.

Forrás: magyarepitok.hu

Mint arról a magyarepitok.hu tájékoztatott, a Bóly és Ivándárda közötti 20 kilométeres szakasz projektjén 2021 júliusában tették le az alapkövet. A csütörtöki átadónak köszönhetően Bóly és a Lippónál található villányi csomópont között indulhatott meg a forgalom, míg a határig vezető további szakasz a gyorsforgalmi út horvátországi folytatásának elkészülte után lesz majd használható. A Bóly-Ivándárda szakasz 26,6 méteres koronaszélességgel és burkolt leállósávval készült el. Három különszintű csomópont is épült hozzá: az M6-M60 elválási, a Bóly-keleti és a Villányi csomópont. A beruházás során komplex pihenőhely létesült Nagynyárádnál, komplex ellenőrzőhely Ivándárda mellett és mérnökségi telep Babarcon. Ezeken felül 16 műtárgy épül, melyek közül a legjelentősebbek a Villány-Mohács vasútvonalon átvezető híd, illetve a Szilvás-patak és a Majsi-vízfolyás feletti völgyhidak.

A beruházás jelentőségét az adja, hogy az új pálya amellett hogy javítja a mohácsi térség elérhetőségét, a tranzit közlekedést is fejleszti. Az M6-os zárószakaszának teljes átadása után ugyanis teljessé válik az Adriai- és Balti-tenger térsége közötti közúti kapcsolatot biztosító TEN-T folyosó magyarországi nyomvonala.

A csütörtöki átadási rendezvényen az útépítésekért felelős helyettes államtitkár is részt vett. Pántya József elmondta, az Ivándárdáig tartó, csaknem húsz kilométeres szakasz határidőre, január 31-re elkészült a Strabag Építő Kft. és a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében, magyar forrásból. A beruházás értéke nettó 88,6 milliárd forint. A fő cél az Adriai- és a Balti-tenger közötti Ten-T hálózat magyarországi szakaszának megépítése. Kormányzati ígéret volt, hogy a szakasz 2024-ig elkészül, az ígéret teljesült – tette hozzá.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!