Gazdaság

2013.01.07. 10:03

Jók a boraink, de a németek ezt nem tudják

A német piacon próbál a szekszárdi borászok egy csoportja ismertséget és persze piacot szerezni, elismerést kivívni borvidékünk nedűinek. Nem könnyű a feladat, de az összefogás talán itt is segít.

Árki Attila

SONY DSC

Tizenkét szekszárdi borászat fogott össze, hogy egy hosszabb távú terv keretében bevezessék a borvidék borait Németországban. Ennek a kezdeményezésnek első konkrét eseménye Szekszárd testvérvárosában, Bietigheim-Bissingenben zajlott, az ottani karácsonyi vásáron tartottak borkóstolót szekszárdi borászok. Minderről ifj. Heimann Zoltán számolt be, aki e közös borbemutató szervezője volt.

Mint elmondta, a kezdeményezés Thomas Brandl német bormarketing szakembertől ered, aki egy tavalyi szekszárdi borversenyen bírálóként vett részt, s a jelek szerint ízlettek neki a boraink. Ezt követően ajánlotta együttműködését a szekszárdi borászoknak. Végül egy 15 évre szóló marketing terv született az Eszterbauer, a Bodri, a Heimann, a Dúzsi, a Takler, a Fekete, a Hetényi, a Mészáros, a Schieber, a Szeleshát, a Szentgál és a Vida borászatok összefogásával.

[caption id="" align="alignleft" width="334"] Borkóstoló karácsony előtt a testvérvárosban. Jobbról Hollendus Miklós a Hetényi pincészettől, mellette ifj. Heimann Zoltán és Eszterbauer János
[/caption]

– Mi ugyan tudjuk, hogy nagyon jó boraink vannak, s ezek szép díjakat is nyernek nagy nemzetközi versenyeken, de sem ezek az információk, sem a boraink nem jutnak el a német fogyasztóhoz – tette hozzá ifj. Heimann Zoltán...

A teljes interjút elolvashatja a Tolnai Népújság január 8-i, keddi számában. Keresse az újságárusoknál! Kérje ingyenes próbaszámunkat, vagy fizessen elő!

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!