Krimi

2023.03.23. 05:00

Egészen döbbenetes dolgokat művelhet a testünkkel a sok kávé

Kíméletlenül jelez a szervezetünk, ha túltoljuk a fekete nedűt.

Illusztráció: Shutterstock

Ismert tény, hogy a kávé egészséges, de csak akkor, ha nem visszük túlzásba. Vannak azonban olyan stresszes, rohanós napok, amikor az ember észre se veszi, hogy már a negyedik csészénél tart – írja a Ripost.

Ha rendszeresen előfordul, idővel maradandó károkat is okozhat a túlzott kávéfogyasztás. Szakértők szerint napi három-négy csészénél többet nem ajánlott inni belőle, különben vészjelzéseket küld a szervezetünk. Ezeket érdemes komolyan venni, és tudatosan állni a kávéfogyasztáshoz, az adagot pedig az ajánlott mennyiségre vagy éppen alá csökkenteni.

Íme, a túlzásba vitt kávéivás intő jelei:

Illusztráció: Shutterstock

Nyugtalanság

A koffein legismertebb hatása, hogy stimulálja a központi idegrendszert – hiszen éppen emiatt fogyasztjuk. Azonban a túl nagy mennyiség remegést, idegességet, sőt, akár ingerültséget is okozhat.

Fejfájás

Akár súlyos migrén is lehet a sok kávé eredménye, ugyanis ez a serkentő ital rendkívül erős vízhajtó hatású, így hiába iszunk elég folyadékot, gyorsan távozik a szervezetből, ez pedig fejfájást okozhat.

Illusztráció: Shutterstock

Mosdójárat

Szintén a vízhajtó hatásának tudható be, hogy gyakrabban kell meglátogatnod a mellékhelyiséget – de ez csak akkor történik, ha túl sokat ittál belőle. Figyelj a folyadék pótlására, hogy elkerüld a kiszáradást.

Leeresztve, mint a lufi

Bár egy ideig feldob a kávé, ha már elmúlik a hatása, gyorsan le is esik az energiaszint. Érdemes az energiát inkább egészséges, tartalmas ételekkel pótolni.

Illusztráció: Shutterstock

Szemhéjremegés

Sokan azt hiszik, ezt a furcsa jelenséget a fáradtság okozza, pedig legtöbbször a kávé a fő bűnös. A kávé serkenti a noradrenalin és a szerotonin termelését – mindkét ingerületátvivő anyag az izmok és az idegek érzékenységét fokozza.

Alvászavarok

Ha túl sok volt napközben a kávé, akkor este sokkal nehezebb az elalvás, még akkor is, ha este már nem ittunk. Több óra is lehet, mire a koffein kiürül a szervezetből, ezért ha problémás szokott lenni az alvás, ebéd után már ne kávézzunk.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában