2019.02.01. 17:06
Még mindig Suzukiból vásárolnak legtöbbet a magyarok
Az új személyautók eladása 9,2 százalékkal nőtt Magyarországon januárban az előző év azonos időszakához képest, a forgalomba helyezett új személygépjárművek száma 9714-re emelkedett – közölte a Carinfo.hu pénteken.
Tatabánya, 2013. május 27. Egy érkeklõdõ ül egy autóban az új Suzuki márkakereskedésben Tatabányán 2013. május 27-én. Csaknem öt év után új márkakereskedést nyitott pénteken a Suzuki Magyarországon, a tatabányai szalon nyitásával a cég a magánvásárlások bõvítését szeretné elérni. MTI Fotó: Földi Imre
Forrás: MTI Fotó
Fotó: Földi Imre
Az adatok szerint a személygépkocsi-márkák közül a magyar piacon a legtöbbet Suzukiból adtak el az év első hónapjában, összesen 1588-at, a márka piaci részesedése 16,35 százalék volt. Skodából 881, Fordból 856, Volkswagenből 767, Opelből pedig 687 kelt el. Tavaly januárban a sorrend hasonlóan alakult, kivéve, hogy akkor a negyedik helyen 821 eladott személygépjárművel a Toyota állt, míg a Volkswagen (759) az ötödik, az Opel (736) pedig a hatodik helyet szerezte meg.
A közlemény szerint 54,4 százalékkal, 105-re nőtt a januárban forgalomba helyezett új motorkerékpárok száma. A márkák közül a Hondából adták el a legtöbbet, 32-t, ez a márka fedi le a piac 30,48 százalékát.
A kishaszongépjármű-piac januárban 21,8 százalékkal, 2007 darabra bővült az előző év azonos időszakához képest. Az ilyen típusú járművek közül a márkákat tekintve a Fordból adták el a legtöbbet 660-at, a márka piaci részesedése 32,87 százalék volt.
A Ford Magyarország pénteken arról tájékoztatott, hogy kishaszongépjármű kategóriában tavaly piacvezetők lettek, miután ebben a kategóriában 6102 darab járművet értékesítettek, a márka piaci részesedése 26,85 százalék volt, ami annyit jelent, hogy tavaly minden 4. újonnan forgalomba helyezett haszonjármű Ford volt.
Borítókép: Érdeklődőt szolgálnak ki egy Suzuki márkakereskedésben