Autósport

2023.10.18. 17:08

Négy év után győztes versenyekkel tért vissza a pályára a bonyhádi Amrein Roland

Négy évvel a TCR-ben való 2019-es bemutatkozása után ült újfent autóba Amrein Roland, aki a Közép-Európai Zóna Kupa balatoni versenyén lépett a gázpedálra.

Rónai Gábor

Amrein Roland (balról) kategóriájának mindkét futamát megnyerte

Fotó: Attila Janics

A Balatonfőkajár melletti Balaton Park Circuit első ízben adott otthont a Közép-Európai Zóna Kupa soros futamának. Az egykori Forma 1-es tesztpilóta, Chanoch Nissany magánberuházásából megvalósult pályán újra autóba ült a bonyhádi Amrein Roland, aki Team Unicorse és a Zsille Motorsport együttműködésében egy Renault Clióval gördült ki az aszfaltcsíkra. Ugyanitt Hatvani Bálint a TCR-sorozatban képviselte az istállót a jól ismert Alfa Romeo Giulietta volánja mögött. 

Amrein Roland 2019-ben a TCR Eastern Europe sorozatban való bemutatkozása után indult újfent versenyen a gyorsasági szakágban. A pénteki szabadedzésen váltóhűtés problémák adódtak, melyet a csapat éjjel megoldott, így a szombati időmérőn Roland a Cliósok között a legjobb idővel kvalifikálta magát a futamra. Délután az első futamon rajt-cél győzelmet aratott. A vasárnapi kvalifikáció során az autó motorja csökkent teljesítménnyel működött csak, így az időmérő nem sikerült jól. A második futamon az utolsó rajtrácsról rajtolva sikerült átverekednie magát a mezőnyön, ami nagy teljesítmény volt a fiatal pilótától. Persze sokat jelentett, hogy az utolsó körökben egy műszaki hibás TCR-autó miatt pályára küldték a Safety Cart, így az elhasználódott gumiabroncsokkal is sikerült győzni. 

A világoskék Renault Clio kétszer is a dobogó tetejéig repítette a pilótát

– Négy éve versenyeztem utoljára a gyorsasági szakágban, igaz akkor egy TCR-autóval. Az elmúlt években pályanapokon autóztam rallycross és sportautókkal. Tavaly a Pannóniaringen egy Hyundai Veloster N-nel sikerült viszonylag többet autózni, de már nagyon vártam a lehetőséget, hogy visszatérhessek. A Clio egy „kis TCR-autó”, komoly műszaki megoldásokkal. Voltak technikai problémáink, de a csapat remekül orvosolta azokat. Összességében jó versenyt futottunk ezen az új pályán azt gondolom – fogalmazott Amrein Roland. 

– Nagyon hálásak vagyunk Borbandi Zsoltnak és az Unicorse csapatának azért, hogy 2019-ben lehetőséget kaptunk a bizonyításra. A rallycross szakágból „exportált” át bennünket a gyorsasági szakágba. Roland akkor, 16 évesen vezetett első alkalommal TCR-autót, az utolsó versenyen az Eastern Europe-sorozat Slovakiaringen megrendezett versenyén már a hatodik helyezésért harcoltunk. A pandémimia és az azt követő időszak nem kedvezett a versenyzési lehetőségnek, tudatosan felépített visszatérést készítettünk elő. Az nem volt kérdés hogy visszatérünk, csak az időpont volt bizonytalan, hiszen kijelenthetjük, hogy komoly versenyzőiéletpálya van már mögötte, hiszen ötéves kora óta gokartozott, majd következett a  szlalom és rallycross időszak. Az elmúlt évek sem teltek hasztalanul, pályanapokon autózott, harmadéves Műegyetemi Járműmérnöki tanulmányai mellett a BME Formula Student csapat tagjaként versenyautó tervezéssel foglalkozott. A Clio egy hónapos felkészítésében is aktívan részt vett, A visszatérés ettől jobban nem is alakulhatott volna, hiszen mindkét futamon a dobogó legfelső fokára állhattunk. Azonban reálisan, helyén kezelve a dolgokat figyelembe kell vennünk, hogy sajnos gyérebb mezőny állt rajthoz, de a műszaki problémák ezt ellensúlyozták, volt kihívás bőven!” – mondta az édesapa, Amrein Gábor.

Amrein Roland visszatért, s ha minden jól alakul, jövőre egy teljes szezon erejéig marad is a pályán.


 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!