Hírek

2011.10.28. 08:14

Kiskorúak a tévéreklámok célpontjában

A kereskedelmi csatornákon több reklám célozza a gyermekeket, mint a közszolgálati adókon; a játék- és élelmiszergyártók a legaktívabbak.

mti

A kereskedelmi televíziók több reklámot sugároznak a gyermekműsorok alatt, mint a közszolgálati csatornák. A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa a gyermeksávok környezetében közzétett reklámokról készített vizsgálatot, amit egy tanulmányban publikáltak.



A hatóság Műsorfigyelő- és Elemző Főosztálya által készített célvizsgálat öt nagy tévécsatorna, az MTV1, az M2, a Duna TV, a TV2 és az RTL Klub esetében vizsgálta, hogy a kifejezetten gyermekeknek szóló műsorszámok környezetében milyen gyakoriak a reklámok, milyen típusú termékeket és szolgáltatásokat hirdetnek, és ehhez milyen technikákat alkalmaznak a reklámcégek. 

A vizsgáltból kiderült, hogy a kereskedelmi csatornákon lényegesen magasabb volt a reklámok aránya, mint a közszolgálati televízióknál. Utóbbiak közül a Duna TV főként kulturális témájú termékekre és szolgáltatásokra hívta fel a figyelmet, az M2 pedig egyáltalán nem sugárzott kifejezetten gyermekeket megcélzó reklámokat.
A legtöbb ilyen hirdetéssel a TV2-n találkozhattak a nézők, amelyeknek legnagyobb része valamilyen játékot népszerűsítetett. Az RTL Klubon sugárzott reklámok több mint 60 százaléka kizárólag a gyerekeket szólította meg, itt volt a legnagyobb aránya például az élelmiszerhirdetéseknek.


 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!