Közélet

2010.09.12. 12:12

A hivatás kapja vissza társadalmi megbecsültségét

Hernerné Szőts Hajnalka lett a cikói Perczel Mór Általános Iskola új igazgatója. Illés István mandátuma idén lejárt. Utódját, – aki három éve pedagógusként már az intézményben dolgozott – pályázati úton választották.

TEOL/Hunyadi István

[caption id="" align="alignleft" width="334"] Hernerné Szőts Hajnalka vezeti az idei tanévtől a cikói iskolát (Fotó: Gottvald Károly)
[/caption]

– Milyen megfontolásból lett pedagógus?
– Már kisgyermekkorom óta tanító néniset játszottam a gyerekekkel a nagyszüleimnél, ehhez természetesen az is hozzátartozott, hogy a faluban élő gyerekek ott ültek előttem sorban és tűrték, ahogy „okítom” őket. Tudom, hogy közhelyesen hangzik, de mindig is erre készültem. Nem volt kérdés az érettségi évében, hogy milyen irányultságú főiskolát válasszak.

– Mi motiválta, hogy pályázzon az igazgatói posztra?
– A legfőbb motivációm a kollégák, illetve az Igazgató úr bíztatása volt, ehhez természetesen hozzájárult a szülők, a gyerekek, és a képviselőtestület bátorítása is. Eddig egy osztály érdekeit képviseltem osztályfőnökként, most majd nyolc osztályét fogom, amelyhez segítséget kapok a szülőktől, kollégáktól egyaránt.

– Milyen tervekkel, elképzelésekkel lát munkához?
– Pedagógusként úgy gondolom, hogy egy iskolában mindennek a gyerekről kell szólnia. Olyan alapokat kell kapniuk tőlünk, amellyel megállja a helyét a világban. Ehhez kapcsolódva a 2011-2012-es tanévtől szeretnénk, ha az óvodában bevezetnék a német nemzetiségi oktatás. Mindezt csak akkor érhetjük el, ha összefog a pedagógus, a szülő és fenntartó. Az intézmény makrokörnyezetében történő továbbfejlesztésben céljaim között szerepel, hogy az iskolánk „láthatóvá” váljon, amelyet tanulmányi versenyek rendezésével, pedagógus képzések vállalásával kívánjuk elérni.

– Cikón milyen a jelenlegi oktatás szakmai szemmel nézve?
– Az országos kompetenciaméréseken iskolánk tanulóinak átlaga megfelel a községi iskolák átlagának. 2006/2007-ben az 1. és 2. osztályban bevezettük a kompetencia programcsomagot, ezek a tanulóink most érték el a felső tagozatot, remélhetőleg a feljövő osztályokban már érezteti jó hatását. A továbbtanulási mutatók is javulást mutatnak. Folyamatosan keressük és dolgozunk az új módszerekkel, amellyel ezek eredményesen javíthatók. Az elmúlt években sok fejlesztés történt. Pályázatnak köszönhetően az iskola felszereltsége jelentősen javult. Csaknem 50 számítógépünk van, laptopok, projektorok, notebook-ok állnak a pedagógusok, illetve a diákjaink rendelkezésére. Fontos még kiemelni a CleverClick szavazórendszer meglétét, amely nagyban segíti a tanulói tudásszint gyors és hatékony mérését a tanórán. A gyermeklétszámunk 100 fő körül mozog, reméljük, hogy a továbbiakban is fenntarthatjuk nagyjából ezt a létszámot.

– Miként vélekedik a pedagógusok jelenét, jövőjét illetően?
– A legfontosabb, hogy a  pedagógus a legjobb  tudása és meggyőződése szerint teljesítse azt a feladatot, amelyre vállalkozott. Mint már mondtam, első a gyermek. Nem lehet versenyképes gazdaságot működtetni megfelelő oktatási intézmények nélkül, és nem lehet jövőt építeni munkanélküli pedagógusokkal. Fontos lenne visszaadni a társadalmi megbecsülését a pedagógus szakmának.

Névjegy

Hernerné Szőts Hajnalka

Született: Bonyhád, 1975. 07.10.

Iskolái:

1981-1989 Széchenyi István Ált. Iskola

1989-1993 Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium

1995-1999 Illyés Gyula Pedagógiai Főiskola- általános iskolai tanító szak, vizuális műveltségterület

1999-2003 Debreceni Egyetem –Bölcsészettudományi Kar: pedagógia tanár

2000-2003 Debreceni Egyetem – Bölcsészettudományi Kar: szociálpedagógus

2005-2008 Kaposvári Egyetem – tanulásban akadályozottak szakos gyógypedagógus

2005-2007 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem – közoktatás vezető

Született: Bonyhád, 1975. 07.10.

Iskolái:

1981-1989 Széchenyi István Ált. Iskola

1989-1993 Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium

1995-1999 Illyés Gyula Pedagógiai Főiskola- általános iskolai tanító szak, vizuális műveltségterület

1999-2003 Debreceni Egyetem –Bölcsészettudományi Kar: pedagógia tanár

2000-2003 Debreceni Egyetem – Bölcsészettudományi Kar: szociálpedagógus

2005-2008 Kaposvári Egyetem – tanulásban akadályozottak szakos gyógypedagógus

2005-2007 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem – közoktatás vezető Hernerné Szőts Hajnalka vezeti az idei tanévtől a cikói iskolát (Fotó: Gottvald Károly) -->

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!