Ország-világ

2004.11.11. 06:28

A díszlet már ma is jelzi az ünnepet az üzletekben

Decemberben akár 30-60 százalékkal is többet vásárolnak a lakosok, mint az év egyéb hónapjaiban. Egy-két éve ugyanakkor azt tapasztaljuk, hogy a kereskedők már november első felétől karácsonyra hangolják a vásárlókat.

Hajnal László

[caption id="" align="alignleft" width="132"] A Mom Parkot tavalyhoz képest két héttel korábban díszítették fel idén. Céljuk az, hogy vásárlásra ösztönözzenek.
[/caption]A bevásárlóközpontok, hiper- és szupermarketek már karácsonyi pompába öltözve várják a vásárlókat. Froemel Viktória, a MOM Park adidas üzletének vezetője szerint a karácsonyi díszítéseket majdnem két héttel korábban helyezték ki az üzletközpontban, mint tavaly. Orbán Orsolya, a MOM Park marketingvezetője azt mondja: céljuk a karácsonyi hangulat megteremtése, s hogy vásárlásra ösztönözzék az embereket. A dekorációt angol céggel terveztették három éve, a költségekből az üzleteket bérlők is kivették részüket. A többletköltség valószínűleg megéri, hiszen a bevásárlóközpontban lévő több mint 70 üzlet éves forgalmának akár 30-40 százalékát is az utolsó két hónapban bonyolítja.
Az általunk megkérdezett, nevüket nem vállaló nyilatkozók nem mindegyike helyeselte a korábban nyitott karácsonyi kampányt. Egy idősebb hölgy úgy fogalmazott: a régi ezüst- és aranyvasárnapoknak inkább volt ünnepi hangulata, másként készültek azokra a bevásárlásokra. Most, november első felétől teljesen egybemosódnak a napok, hiszen a plazák üzletei amúgy is a hét minden napján nyitva vannak.
A díszlet senkit ne tévesszen meg, azért még nincs itt a karácsony – mondta lapunknak Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára. A karácsonyi külsőségek pusztán jelzik az ünnep közelségét s azt, hogy a kereskedők feltöltött készletekkel várják a vásárlókat. Tavaly decemberben a kiskereskedelmi forgalom 700 milliárd forint volt, ami 200 milliárddal több mint egy átlagos más hónapé. Az is jellemző, hogy az év utolsó hónapjában a forgalom a duplája a januárinak. Aranyvasárnap a nagy bevásárlóközpontokban átlagosan 10-25 ezer forintot hagytak a vásárlók attól függően, hogy az ország melyik részén található az üzlet.

A Bűzös bagázs lesz idén a sláger

Báthori Béla, a Lilliput játékboltok tulajdonosa szerint az idei karácsonyi szezon egyik slágercikke a Bűzös bagázs lesz. Ha a figurát kicsomagolják, garantáltan nem lehet meglenni mellette néhány órán keresztül. Sikerre számíthat a Pókember több változata is, a vízköpős, a hálókivető és még sorolhatnánk. A társasjátékok közül azokat keresik elsősorban, melyeket a tévében reklámoznak. Így például a Monopolyt. A világhálón óriási sikert aratott magyar készítésű, Honfoglaló társasváltozata is hiánycikk lesz.

A gyerekek karácsonyi kedvencei

Tavaly ilyenkor sokan keresték a Törpeházat – tudtuk meg a Mammut üzletház egyik játéküzletében. A játékház most is ott van a polcon, 18650 forintért, vagyis 2000 forinttal olcsóbban. A kombájn és a kukásautó verhetetlen a fiúk körében. A kombájn nem is drága, 4680 forint. Az idei év végének egyik kedvence lesz a Hercegnő baba, ami potom 9860 forintba kerül. Azért jósolnak nagy sikert a borsos árú babának, mivel a közelmúltban bemutatott a Hercegnő és a koldus című rajzfilmmusical figuráit formázzák meg kézzel foghatóan. Valószínűleg lányok sokasága kéri ajándéknak.

Hajnal László -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában