Ország-világ

2005.02.02. 00:00

Drágább a javítás, mint a termék

KÖLTSÉG Olvasónk a márkaszervizbe vitte elromlott videóját. A javítás drágább, mint egy új készülék.

BAMA

Nincs olyan jogszabály, amely meghatározná, mennyit kérhet a szolgáltató egy-egy termék javításáért. Erre dr. Udvardi Anita, a Fővárosi Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség jogi osztályának vezetője hívta fel a figyelmet. A hatóság nem állapíthatja meg, mennyibe kerülhet például az új alkatrész, a beszerzés, a munka.

Felmerül persze a gondolat: a gyártó rákényszerít minket, hogy új terméket vásároljunk. De nem csupán a márkaszervizek léteznek – hangsúlyozza Bauer Magdolna, a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálótanácsosa. Igaz, ott a szolgáltatás magasabb színvonalú, eredeti (nem utángyártott) alkatrészeket használnak – ám éppen ezért többet kérnek a munkáért.

Hasonló fogyasztói panaszoknál a Gazdasági Versenyhivatal azt vizsgálja, van-e választási lehetőségünk (másik szolgáltató), illetve kaptunk-e elegendő információt a problémáról. Ha tehát a márkaszervizben a szabott árat magasnak találtuk, keressünk egy olcsóbb szerelőt.

Hétfői lapunkban írtunk az idős hölgyről, akinek kis nyugdíjából nem telik vérnyomásmérőre. Két olvasónk is jelezte: szívesen felajánl neki egy készüléket.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában