Ország-világ

2006.02.21. 16:46

Citroën Triomphe: a kínai kapcsolat

Újabb modellel bővül a Citroën típusválasztéka. Igaz, a legfrissebb francia kínai lett, hiszen a Triomphe-ot Kínában, a wuhani üzemben gyártják majd az év második felétől.

Árvay N. Tivadar

A franciák a C4 modell sikerein felbátorodva – amelyből 2005-ben több, mint 280 000 darabot adtak el világszerte – elkészítették a kínai vevőkör igényeinek leginkább megfelelő „mutáns” változatot. A látszólag visszalépést jelentő hagyományosabb formavilág rendkívül modern technikát rejt. Benne van a C4 sikerének kulcsát jelentő összes újítás, karosszériájának felépítése viszont a keleti piac igényeihez igazodik.

A Triomphe nem az első modell, amit a Citroën kifejezetten a kínai igényeknek megfelelően gyárt. Ilyen volt a hagyományos csomagterű ZX Fukang és az Elysée modell is, melyekből tizennégy év alatt 600 ezret adtak el ezen a piacon. Nem véletlen tehát, hogy az európai gyártó keletre kacsintgat. A 2005-ös eladások kedvező alakulása alapján – több mint százezer eladott gépkocsi és a piac növekedésének mértékét meghaladó 34 százalékos fejlődés – a Citroën joggal számít piaci részesedésének további növekedésére Kínában.

A Triomphe-ot egyelőre nem forgalmazzák Európában, bár a Renault által piacra dobott Thalia népszerűségéből kiindulva ez a modell méltó ellenfele lehetne a megfizethető árú családi autónak. Sőt, ez utóbbi mellett igazi sikerautóvá válhatna, hiszen a Clióból barkácsolt szörnyecske nem szépségéről, hanem praktikusságáról és olcsóságáról lett híres. A családi C4-et így valószínűleg mifelénk is vinnék, mint a cukrot.

A 4,8 m hosszú és 1,77 m széles, hagyományos csomagterű C Triomphe hatalmas térkínálata ugyanis valóban méltóságteljes és esztétikus megjelenéssel párosul. Az övvonalon végigfutó krómozott díszléc, az első fényszórókra emlékeztető bumeráng formájú hátsó lámpák és a 16 colos kerekek még jobban kiemelik a kocsi elegáns megjelenését. A hátsó lámpákat összekapcsoló krómozott díszléc jól hangsúlyozza a nagyméretű, 513 literes csomagteret.

A belső tér kialakításánál nagy hangsúlyt fektettek a helykínálatra és a kényelemre. A 2,71 méteres tengelytávjának köszönhetően a C Triomphe rendkívül tágas, a hátul ülőknek kínált lábtérrel a piacon egyedülállónak számít. A vezető- és utasoldali ülések elektromosan állíthatók. Már a második kiviteli szinttől rendelhetők bőrülések. Az utastérben mindenhol számtalan, praktikusan rakodóhely található, ilyenek például a hátsó üléspad alatt kialakított fiókok, ahol egy ötdarabos CD-tár is helyet kapott vagy a hűthető kesztyűtartó. Szériatartozék a klímaberendezés, a sebességkorlátozó és sebességszabályozó automatika, a kettős funkciójú Xenon kanyarkövető fényszórók, az illatos légfrissítő, a ködfényszórók, az elektromosan állítható külső visszapillantó tükrök, valamint a tolatóradar is.

A biztonságos közlekedésről szervokormány, négy tárcsafékes fékrendszer, ABS, elektronikus fékerőelosztó és vészfékezés rásegítő gondoskodik. Minden C Triomphe rendelkezik vezető és utasoldali légzsákkal, de felárért mellkas és függönylégzsákok is rendelhetők az autóba. A modellt a méreteinek megfelelő, ám a családi autók között kiemelkedően magas teljesítményű 2 literes, 150 lóerős motorral szerelik. Az Euro4-es környezetvédelmi normáknak teljesítő erőműhöz szekvenciális automata, vagy mechanikus sebességváltó kapcsolódik.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában