Ország-világ

2006.04.23. 07:00

Fizetek a BKV-nak, de nem azt nyújtják, amit ígértek

Olvasónk háborog: ő megveszi a BKV-bérletet, ám nem azt kapja érte, amit kellene. Tíz helyett például húsz percenként jár a busz. Az úr szerint ez egyoldalú szerződésszegés.

BAMA

Elméletben a kedves olvasónak valóban igaza lehet – mondták a Magyar György és Társai Ügyvédi Irodában. Itt felmerül a hibás teljesítés, mint jogi lehetőség. Vagyis az egyik fél nem azt nyújtja, amit a kért pénzért ígért. Elképzelhető az is, hogy emiatt a sértettek összefognak, árleszállítást kérnek. A gyakorlatban azonban ez szinte kivitelezhetetlen. Ráadásul, mielőtt bárki elkezdené verni az asztalt a BKV-nál, érdemes utánajárni, mi áll az üzletszabályzatban. Mert ha az úgy szól: a menetidőbe forgalomakadályoztatás esetén belefér valamennyi késés, akkor nincs mit tenni.

Más eset, ha a tömegközlekedés hibájából valaki lemarad egy fontos tárgyalásról, és ebből komoly kára származik. Amennyiben a körülményt bizonyítani tudja, kérhet a cégtől kártérítést. Az utas panaszt tehet a BKV ügyfélszolgálatán – reagál a helyzetre dr. Schneider Péter ügyvéd. Bizonyítania kell, hogy valóban többet várt a buszra. Az ügyvéd azonban mindenkit figyelmeztet: meg lehet tenni ezt a lépést, de valószínűleg nem lesz következménye. Az utaztató cég várhatóan igazolja majd, hogy a késés önhibáján kívül, a tűréshatáron belül volt, ami egy forgalmas városban el is képzelhető. Szerződésszegésről Schneider szerint itt nincs szó. Az akkor történne, ha mondjuk egy távolsági busz Békéscsaba helyett Miskolcra vinné el utasait.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában