Ország-világ

2007.02.02. 06:02

Befuccsolt a vadonatúj számítógép-monitor

Olvasónk új monitora három nap után elromlott. Szerviz csak a fővárosban van, száz kilométerre a vásárló lakhelyétől. Kérheti-e a forgalmazótól, hogy juttassa el oda a monitort?

BAMA

Természetesen kérheti, sőt – válaszolta Magdus Ágnes, a Közép-magyarországi Regionális Fogyasztóvédelmi Felügyelőség vezető főtanácsosa. A forgalmazó a jótállási időn belül köteles gondoskodni a javításról. Ebben az is benne van, hogy ő szállíttatja a szakszervizbe a meghibásodott árut. Nem a pórul járt vásárlónak kell vele mintegy száz kilométert autóznia, fáradságot és benzinköltséget nem kímélve. A három napos határidő egyébként bizonyos tartós fogyasztási cikkeknél azt jelenti: ha ezek a termékek a vásárlást követő három napon belül hibásodnak meg, az üzlet köteles őket kicserélni. Minderről kormányrendelet van, amely azt a listát is tartalmazza, mely termékekre vonatkozik a jogszabály.

Amennyiben a három nap eltelt, a jótállás időszaka következik. Vagyis a forgalmazó köteles gondoskodni az áru megjavításáról. Nekünk csak be kell vinni a monitort az üzletbe a jótállási jeggyel együtt. Amennyiben a szakszerviz szerint a termék nem javítható, ki kell állítaniuk a csereutalványt. Ennek birtokában a vásárló jogosult lesz rá, hogy a forgalmazó kicserélje a terméket. Ha nincs ugyanolyan áru az üzletben, és a vevő nem kíván más gyártmányt választani a meghibásodott helyett, az üzletnek vissza kell fizetnie az árát. Hasonló helyzetekben mindig tájékozódjunk vásárlói jogainkról. Ne hagyjuk, hogy csorbuljanak!

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában