Közlemény

2022.03.22. 22:42

E-bejelentő: gyorsabb és egyszerűbb lett az adatváltozások bejelentése és a közművek átírása

A szolgáltatás bővítésével az ügyfelek évente mintegy 17,5 millió óra adminisztrációt spórolhatnak meg.

Az Adatváltozás-kezelési szolgáltatás bevezetése című projektben létrehozott e-bejelentővel kényelmesebbé és gyorsabbá vált az adatváltozások bejelentése és a közművek átírása, ezzel jelentős időt takaríthatnak meg a családok - közölte a Miniszterelnökség kedden.

A közlemény szerint a kormány olyan ingyenes szolgáltatást vezetett be 2022-től, amely nemcsak a közigazgatási ügyintézésnél csökkenti az adminisztrációs terheket, hanem a szolgáltatószektorban is egyszerűbb és hatékonyabb ügyintézést tesz lehetővé.

Az e-bejelentő szolgáltatással minden adatváltozást és közműátírási eljárást egyetlen bejelentéssel, egy helyen lehet kezelni az ebejelento.gov.hu oldalon vagy személyesen lehet intézni az ország valamennyi kormányablakában - tették hozzá, kiemelve: a szolgáltatás indulását követő első hónapokban több mint 14 ezer ügyfél regisztrált és mintegy 7500 ügyet jelentettek be, többségében a közműátírási szolgáltatás igénybevételével.

Azt írták: az élethelyzet-alapú szolgáltatás létrehozása újabb lépést jelent a szolgáltató állam építésében. Az e-bejelentő szolgáltatás név-, lakcím-, és elérhetőségi adatok változása, okmánycserék, valamint például költözésből, bérbeadásból adódó közműátírás esetén elektronikus adatközvetítő szerepet tölt be a lakossági ügyfelek és a piaci szolgáltatók között. Az eseti adatváltozás-bejelentés mellett a regisztrált magánszemélyek felhatalmazást adhatnak automatikus bejelentésre is, így az e-bejelentő akár 5 éven át automatikusan továbbítja az érintettel szerződésben álló szolgáltatóknak, ha valamelyik adat megváltozott a lakcímnyilvántartásban - ismertették.

Az ingyenes szolgáltatás igénybevételével az ügyfelek adatváltozással kapcsolatos bejelentése és a közműátírási folyamat egyablakos úton, egyszerűen, gyorsan teljesíthető, kiváltva ezáltal az összes érintett szolgáltatónál a külön-külön egyéni ügyintézést - tették hozzá.

Hangsúlyozták, hogy a szolgáltatásnak köszönhetően az ügyintézés és az eljárások átfutási idejének és költségeinek csökkentésével ügyfél- és szolgáltatói oldalon egyaránt jelentősen mérsékelhetők az adminisztratív terhek.

Az e-bejelentőhöz már több mint harminc közműszolgáltató kapcsolódik és folyamatosan bővül a szolgáltatói kör, így újabb víz-, villany-, gáz- és távhőszolgáltatók, valamint a telekommunikációs cégek, a következő fejlesztési ütemben pedig bankok és biztosítók is csatlakoznak. A szolgáltatást a természetes személyeken túl a gazdasági társaságok, egyéni vállalkozók is igénybe vehetik majd - tudatták.

Közölték azt is: a szolgáltatás bővítésével az ügyfelek évente mintegy 17,5 millió óra adminisztrációt, a szolgáltatók pedig évente csaknem 12,5 millió munkaórát spórolhatnak meg, ezzel éves szinten 140 milliárd forint értékben csökkenthetők az adminisztratív terhek.

A Széchenyi 2020 programban megvalósuló projekthez a Miniszterelnökség vezette konzorcium 1,445 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatást kapott. A projekt befejezésének várható ideje március 31. - olvasható a közleményben.

Borítókép: illusztráció 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában