Sport

2012.07.20. 11:18

Ifj. Ficza Ferenc: győztes autóversenyző jogosítvány nélkül

A monzai pályán 2012-ben a dobogó harmadik fokára állhatott élete első ETCC (túraautó Európa-bajnokság) versenyén ifj. Ficza Ferenc, aki 15 évesen a bajnokság történetének legfiatalabb pilótája lett, de a korhatár miatt még nem szerezhetett közúti jogosítványt.

Promóció

Az édesapja nyomdokaiban járó kivételes tehetségű autóversenyző a nemzetközi mezőnyben szerzett tapasztalatait most a magyar túraautó bajnokságban hasznosítja.

Az induláshoz a szövetség kifejezetten ifj. Ficza Ferenc korábbi eredményeire tekintettel módosította a versenyszabályzatot és leszállította korábban 16 éves korhatárt, így ő lett az ETTC bajnokság történetének legfiatalabb pilótája. A WTCC (túraautó-világbajnokság) betétfutamának számító ETCC monzai futamán egy 156-os Alfával összetettben a harmadik helyet szerezte meg. Ekkor figyelt fel rá az Alma Patika vezetősége, és úgy döntött, hogy támogatja az ifjú sportolót.

– A monzai versenyen is megmutatkozott, hogy Feri ígéretes tehetség, a pálya több szektorában ő volt a leggyorsabb versenyző és az erősebb autók mezőnyében el tudta hozni a harmadik helyet. Tapasztalatszerzésnek kiváló volt ez a legendás pálya – mondta el id. Ficza Ferenc, aki 28 éves autóversenyzői múlttal büszkélkedhet, 11-szeres magyar bajnok.

„Feri nem agresszív típus, de az időmérőkön látszik, hogy jobban érzi a pályát, az autót és gyorsabb az ellenfeleinél. A pályán való harcban, lökdösődésben, tolakodásban még kevesebb a rutinja. Egy kis csibészséget kell még tanulnia, aztán ezt merni is kell megcsinálni és nagyon sikeres versenyző lesz” – jellemezte fiát az édesapa.

Az Alma Patika hálózata a versenyző ígéretes fejlődésében bízva, tehetségének elismerése miatt továbbra is segíti ifj. Ficza Ferencet karrierjében, bízva abban, hogy kibontakoztathatja tehetségét, és példaként szolgálhat a fiataloknak, hogy a kitűzött célok elérése, igen is megvalósítható!

A legnagyobb autóversenyzőkhöz hasonlóan ifj. Ficza Ferenc is a gokarttal kezdte, hat évesen indult a magyar bajnokságban, ahol első évben a harmadik helyen végzett, majd második lett, 2005-ben és 2006-ban pedig magyar bajnok lett a Kadet 60 géposztályban. A gyorsasági szakágra 2008-ban váltott, onnantól kezdve a magyar autós gyorsasági bajnokságban versenyez, 2010-ben a Suzuki Kupa abszolút magyar bajnoka lett, 2011-ben ugyanebben a kategóriában a 3. helyen zárta az éves értékelést.

Az idősbbik Ficza a fiának adta át azt a Honda Integra Type-R gépet, mellyel ő már több futamot nyert meg a Hungaroringen. Ferinek szerencsét hozott a Honda, ami náluk egy gyárilag versenyzésre épített gép, melyben 6.000-es fordulat fölött verseny-üzemmódba kapcsol a szelepvezérlés és a 195 lóerőt különleges futómű viszi át az útra.

Júniusban a Szlovákia-Ringen majd ezt követően a Pannónia-Ringen a 2012-es gyorsasági autós bajnokság III- IV. illetve V-VI. fordulójában a kis túraautók magyar mezőnyében abszolút 2. lett minden futamon, így ahány versenyen eddig az idei magyar bajnokságban elindult, A-2000 géposztályban kivétel nélkül mindig elsőként szelte át a célvonalat.

„Ha az összes hátralévő versenyen nyerek, akkor még a bajnoki címet is megszerezhetem. Ez lesz a célom, és úgy érzem, hogy a tempóm alapján minden esélyem meg is van erre” – mondta el ifj. Ficza, aki a School Team Hungary csapatának színeiben versenyez, még mindig jogosítvány nélkül.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!