Közélet

2014.04.22. 10:16

Korrekt áron, szakszerűen dolgoznak

Márkaszervizbe vagy a sarki műhelybe vigyük az autónkat? A kérdést mindenki eldöntheti, tapasztalatai és egyéb lehetőségei szerint. (x)

Gyuricza Mihály

Egy Tolna megyei községben, az 1800 lelkes Kakasdon, a Mazda Márkakereskedésben jártunk. A falu nem nagy, hozzáértő, jól tájékozott helyről mégis azt hallottuk, hogy itt van az ország egyik legjobb márkakereskedése: a Hilcz Autóház. Körülnézve az autószalonban és a szervizben, a körülményeket, helyiségeket, a műhelyben folyó munkát látva ezt nem cáfolhatjuk, sőt. Persze egy dolog a külcsín, más a belbecs, a tartalom.

[caption id="" align="alignleft" width="334"] A Mazda Motor Hungary ellenőrzi, hogy teljesülnek-e a követelmények: a technikai, a személyi feltételek, megfelelő-e a műhely mérete, kulturáltsága, esztétikája
[/caption]

A dolog lényegéről Kolozsvári-Hilcz Szilvia, az 1989-ben alakult Hilcz és Fia Autókereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója tájékoztatott bennünket. – Azon márkakereskedők, márkaszervizek akik, illetve amelyek a válság kezdetekor nem rendelkeztek megfelelő likviditással, tudással, szakmai tapasztalattal, már bezártak az utóbbi pár évben. Azok tudtak a mai piacon talpon maradni, akik megfelelő szakmai tudással, magas színvonalú szolgáltatással, jól képzett szervizes szakemberekkel és régi, elégedett ügyfelekkel rendelkeznek, korrektül üzletelnek, dolgoznak – kezdi a beszélgetést és a kereskedés bemutatását az igazgató asszony.

Azt mondja, hogy szerinte Magyarországon úgy 15-20 éve kezdett kialakulni a tévhit, mely szerint a márkaszerviz drága, inkább oda vigyük a kocsit, ahol jó olcsón megcsinálják. Aztán gyakran kiderül, hogy az olcsó ebben az esetben is drágább. Mert az új technikát, a korszerű autókat már nem lehet a régi módszerekkel megbütykölni. Mindenekelőtt korszerű szakmai tudásra, megfelelő műszerekre, célszerszámokra, s olyan szakemberekre van szükség, akiket oktatásokon, tanfolyamokon megfelelő módszerrel képeznek ki a legújabb modellek javítására, karbantartására. Ez folyamatos képzést is jelent, a Mazdánál is negyedévente, félévente, amikor érkezik egy új modell, alkatrész, új komputeres programokat vezetnek be, amelyekkel frissíteni kell az autókat, ezekre mind megtanítják a szakembereket. A tanfolyamok többek között Budapesten, Klagenfurtban vagy Prágában vannak. Ezek európai összevont képzések, amelyeken a Mazda Motor Hungary szakemberei is részt vesznek. Így biztosítják, hogy a világon a legújabb technikát, tudást birtokolják. Az igazgató asszony azt mondja, a jó szakember nem csak egy fékbetétet tud kivenni, meg visszarakni, hanem az autókban lévő komputereket, azok programozását is kell, hogy ismerje. Ehhez olyan műszerek szükségesek, amelyek csak a márkaszervizben állnak rendelkezésre. A Mazda digitális szerviznyilvántartást vezet, amelyhez nem is fér hozzá akárki, csak a márkaszervizek.

[caption id="" align="alignleft" width="334"] A mai, korszerű autókat már nem lehet a régi módszerekkel megbütykölni (Fotók: Mártonfai Dénes)
[/caption]

– Nyilvántartjuk, hogy az ügyfelek autói mikor voltak szervizen, mit csináltak velük, melyik márkaszervizben, mi volt akkor a tulajdonos neve... Ez egy központi Mazda nyilvántartás, egész Európára vonatkozóan. Ha például bejön egy osztrák vagy német ügyfél a kocsijával, azonnal látunk minden fontos adatot az autójáról, nagyon komoly háttérrel működik ez a dolog – mondja Kolozsvári-Hilcz Szilvia.
A Mazdánál a szerelőket három kategóriába sorolják: technikus, vezető technikus, mester technikus –  a megszerzett gyakorlatuknak és képzettségüknek megfelelően. Előírás, hogy a Mazda márkaszervizben hány mester szerelőnek kell lenni ahhoz, hogy egyáltalán működhessen. Ezt központilag is szabályozzák, az importőr, a Mazda Motor Hungary megnézi, hogy teljesülnek-e a követelmények: a technikai, a személyi feltételek, megfelelő-e a műhely mérete, kulturáltsága, esztétikája stb... Ugyancsak meg van szabva, hogy milyen szolgáltatást kell nyújtaniuk, ennek színvonalát is folyamatosan ellenőrzi az importőr is, meg maga a márkakereskedés is. Ha náluk járt egy ügyfél, később, kis idő múlva felhívják, és megkérdezik, elégedett volt-e, esetleg van-e kifogása valami ellen. Mindezt azért, hogy bármilyen problémát azonnal orvosolhassanak, és minden igényt ki tudjanak elégíteni.

A kakasdi Mazda szalonban ízléses ügyfélváró van, teát, kávét, üdítőt fogyaszthat az autós, amíg a kocsiját átnézik, javítják, intézik az ügyeit. – Ügyelünk rá, hogy az ügyfél jól érezze magát nálunk – mondja Kolozsvári-Hilcz Szilvia. – Cégünk üzletpolitikája szerint a legfontosabb követelményünk magunkkal és a kollégáinkkal szemben, hogy ügyfeleink magas szintű kiszolgálást és tisztességes, korrekt elszámolást kapjanak a javítás végén. Szolgáltatásainkkal elégedettek legyenek, és úgy távozzanak, hogy számíthassunk arra, hogy újra jó szívvel felkeresnek bennünket.

Értünk hozzá: www.ertunkhozza.hu

Tizenkilenc MGE tagvállalat (30 márka képviseletében) úgy gondolta, szakmai összefogásra van szükség annak érdekében, hogy a márkaszervizek által képviselt valós értékek kerüljenek a köztudatba. A márkaszervizek garantálják a gépjármű biztonságát, garanciát adnak munkájukra és a beépített eredeti gyári alkatrészekre. A résztvevő márkák egy közérdekű tájékoztató kampányt folytatnak, amelynek részeként létrehozták a www.ertunkhozza.hu honlapot, hogy bemutassák azokat a valós és hiteles értékeket, amelyeket a márkaszervizek képviselnek, és amelyek fontosak valamennyi autós és a közlekedés biztonsága számára.

Az Értünk Hozzá kampány márkái: Alfa Romeo, Audi, BMW, Chevrolet, Citroën, FIAT, FIAT Professional, Ford, Honda, Hyundai, Jaguar, Jeep, Kia, Lancia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes-Benz, Mini, Mitsubishi Motors, Opel, Peugeot, Porsche, SEAT, Skoda, Subaru, Toyota, Volkswagen, Volkswagen haszonjárművek, Volvo.

Az Értünk Hozzá kampány márkái: Alfa Romeo, Audi, BMW, Chevrolet, Citroën, FIAT, FIAT Professional, Ford, Honda, Hyundai, Jaguar, Jeep, Kia, Lancia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes-Benz, Mini, Mitsubishi Motors, Opel, Peugeot, Porsche, SEAT, Skoda, Subaru, Toyota, Volkswagen, Volkswagen haszonjárművek, Volvo. A Mazda Motor Hungary ellenőrzi, hogy teljesülnek-e a követelmények: a technikai, a személyi feltételek, megfelelő-e a műhely mérete, kulturáltsága, esztétikája A mai, korszerű autókat már nem lehet a régi módszerekkel megbütykölni (Fotók: Mártonfai Dénes) -->

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!