Ország-világ

2014.11.16. 11:08

Karácsonyi vásárlási láz az Interneten

A boltokban ránk köszönt a csokimikulás, lassan felgyúlnak az adventi fények és egyre jobban kezd foglalkoztatni minket a kérdés, hogy mivel lepjük meg szeretteinket karácsonykor. (x)

TEOL

Ma már a karácsonyi ajándékok kapcsán az elsődleges ötletforrást az Internet jelenti. Egyre többen fedezik fel, milyen kényelmesen tudnak tájékozódni a világhálón a különböző termékekről. Nem kell kérdezősködni és a boltokat járni, csak az Interneten jól irányzott kereséssel egy-két honlapot átnézni. 10-ből 7 aktívan internetező a karácsonyi ajándékötleteket részben a világhálóról gyűjti be. Böngésznek a témában, összehasonlítják a termékek árait és tulajdonságait, majd kiválasztják az ideális ajándékot és tájékozódnak, hol tudják megvásárolni. Az internetezők több mint fele nem csak ötleteket gyűjt a weben, hanem azt is tervezi, hogy internetes boltból rendeli meg a karácsonyi ajándékokat. Számukra fontos a kényelem és szeretnék elkerülni a karácsonyi tömeget az áruházakban.

2014-ben az online vásárlók száma elérte a 3,4 millió főt Magyarországon, ami a rendszeresen internetezők 72%-át jelenti – derül ki az eNET -Telekom kutatásából. Idén erős karácsonyra számítanak a kereskedők, a vásárlók megrohanják az internetes boltokat is. Az e-kereskedők az ünnepi időszakban realizálják éves eladásuk mintegy 40%-át. Leginkább számítástechnikai eszközök, könyvek, játékok, ajándékok és ruházati termékek kerülnek a virtuális kosarakba. 

Ma már majdnem minden árut beszerezhetünk a világhálón, erre kell a helyi vállalkozásoknak is felkészülniük. Megfelelő internetkapcsolat esetén mindenhonnan elérhetjük a legnagyobb áruházak online felületeit. Az Interneten tájékozódva ezért gyakran budapesti vagy vidéki nagyvárosok szolgáltatóiba botlunk, ami a helyi vállalkozók elmaradását mutatja az online marketing terén.

Idén ősztől egy fiatal szakemberekből álló közösség szeretné segíteni a szekszárdi és Tolna megyei vállalkozások marketing tevékenységét. Az Info-Partner csapata grafikus, programozó, marketinges és kommunikációs szakemberekkel felvértezve segít eligazodni a folyton változó online marketing közegben. A professzionális honlap csak az alapja ennek a munkának. A honlap népszerűsítése, folyamatos frissítése, a Facebook és a Google hirdetések biztosítják a jó eredményeket.

Most lehetőség van, hogy a téma iránt érdeklődők az ország legnevesebb szakértőitől tájékozódjanak Szekszárdon. Városunkban első alkalommal kerül megrendezésre országos jelentőségű online marketing konferencia. A Marketing Nagyágyúk Szekszárdon elnevezésű rendezvényen Tonk Emil, Berényi Konrád, Lévai Richárd és több neves előadó mellett az Info-Partner csapatával is találkozhatnak a résztvevők 2014.november 20-án. Regisztráció és bővebb információ a www.szekszardikonferencia.hu és a www.info-partner.hu weboldalon.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában