Autópálya-építés

2021.07.13. 12:33

Letették az alapkövet az M6-os országhatárig húzódó szakaszán

Kedden elhelyezték az M6 autópálya Bóly-Ivándárda (országhatár) közötti útszakasz és a Villányi csomópont alapkövét.

Munkatársunktól

20210713_M6_Autópálya_M6 autópálya Boly – Ivándárda szakasz alapkőletétele. Az alapkövet és az időkapuszulát Rácz Attila Strabag Építő Kft., Bencze László területi igazgató, Hargitai János országgyűlési képviselő, Mosóczi László államtitkár és Nyul Zoltán a nif Zrt. beruházási vezérigazgatója helyezte el_Fotó:Mártonfai Dénes_Tolnai Népújság _MD_TN

Fotó: Mártonfai Dénes

A Bóly és Ivándárda között hiányzó 20 kilométeres szakasz alapkőletételi ünnepségén Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár, Hargitai János, a térség országgyűlési képviselője és Nyul Zoltánt, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese mondott beszédet – tudósított a helyszínről Baranya megyei testvérlapunk, a BAMA.hu.

Mint azt már megírtuk, február óta zajlik a munka az M6 autópálya országhatárig tartó szakaszánál. A régészeti feltárások lassan befejeződnek. A nagytömegű fölmunkák- humuszleszedés, töltésépítés, bevágás készítés- időszaka következik. Ezek mellett megkezdődik a műtárgyak építéséhez szükséges próbacölöpök építése is.

A Bóly és Ivándárda (országhatár) közötti 20 kilométeres szakasz 26,6 méteres koronaszélességgel, középen fizikai elválasztással és burkolt leállósávval készül. A tervezési sebesség 130 km/óra. Az érintett szakaszon három külön szintű csomópont épül, az M6-M60 elválási, a Bóly-Keleti és a Villányi csomópont. Létrejöttükkel olyan környező települések becsatlakozása valósul meg a gyorsforgalmi úthálózatba, mint például Villány, Töttös, Lippó, Nagynyárád, Ivándárda, Szajk, Bóly és Bezedek.

A beruházás 16 műtárgy megépítését tartalmazza, melyek közül a legjelentősebbek a Villány-Mohács MÁV vasútvonalon átvezető híd, a völgyhidak a Majsi-vízfolyás és a Szilvás-patak felett. Ezeken felül komplex pihenőhely létesül Nagynyárádnál, komplex ellenőrzőhely Ivándárda mellett és mérnökségi telep Babarcon.

A fejlesztés célja a dunamenti és a mohácsi térség közlekedésének javítása mellett az Észak- és Dél-Európa közötti tranzitforgalom biztonságos és gyors kiszolgálása. Az M6 autópálya országhatárig vezető, mintegy 20 km hiányzó szakaszának megépítésével teljes körűen megvalósul az Adriai- és Balti-tenger térsége közötti közúti kapcsolatot biztosító TEN-T folyosó magyarországi nyomvonala. Dr. Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta: a kormány korábban sosem látott nagyságrendű fejlesztéseket hajt végre rendkívüli tempóban a hazai közúthálózaton.

A gazdaságélénkítést is megalapozó kiemelt szakpolitikai törekvéseink a megyei jogú városok négysávos bekötése és az autópályák, autóutak elvezetése az országhatárokig. Míg 2010-ben három országhatár volt elérhető négysávos úton, jelenleg már hétnél tartunk. A következő évtized közepére minden megyei jogú városba és tizenegy határállomásig juthatunk el gyorsforgalmi utakon.

Hargitai János, a térség országgyűlési képviselője kiemelte: Az épülő autópálya Baranya legnagyobb beruházása. Megteremti a kapcsolatot dél felé a térség országaival. Mohács logisztikai szerepét erősíti a hármashatár térségében ,az épülő közforgalmi kikötővel, és a kiviteli tervezés fázisában lévő, tervezett Dunai -híddal együtt. Ezek a fejlesztések Mohács 500 területfejlesztési törekvéseinek legfontosabb elemei.

Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese a projekthez kapcsolódó Villányi csomópont megépítéséről a következőket mondta: A Villányi bekötőút az M6 autópálya (Villányi csomópont) és a Villány elkerülő keleti csomópontja közötti szakasz kapcsán Előzetes Vizsgálati Dokumentáció, illetve engedélyezési és kiviteli terv készül. A 9 km hosszú, 2×1 sávos szakaszon 3 db csomópont (M6 autópálya Villányi csomópontjához való csatlakozás, villányi elkerülő út keleti körforgalmi csomópont, mároki bekötő út csatlakozása), továbbá 1 db műtárgy (Mároki-vízfolyás felett) tervezése van folyamatban. A tervező a munkát megkezdte. Végleges tervekkel 2022 végére kell rendelkeznie.

A projekt az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, uniós és hazai forrás felhasználásával valósul meg. A kivitelezést a S-D 2020 M6 Konzorcium végzi nettó 88,6 milliárd forint értékben.

Borítóképünk: Az M6 autópálya Boly és Ivándárda közötti szakaszának alapkövét és az időkapuszulát Rácz Attila (Strabag Építő Kft.), Bencze László területi igazgató, dr. Hargitai János országgyűlési képviselő, dr. Mosóczi László államtitkár és Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese helyezte el.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!