Autóút

2021.10.13. 11:32

Az M9-es tovább nyújtózik kelet felé

A jelek szerint folytatódik az M9-es építése. Kiválasztották ugyanis a vállalkozót az M9-es gyorsforgalmi út 51-es és 54-es főút közötti szakaszának előkészítésére. A nettó 62,35 millió forintos munka során a nyertes feladata többek közt a környezeti hatástanulmány elkészítése, a környezetvédelmi engedély megszerzése és a településrendezési tervek módosítása lesz – írta a Magyar Nemzet.

TN-összeállítás

Forrás: MW

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházása az M9-esnek a szekszárdi Szent László hídhoz már korábban megépült, a 6-os főúttól a Bács-Kiskun megyei 51-es főútig húzódó szakaszát építi tovább kelet felé. Az 51-es úttól az 54-es útig tartó szakasz a kiírás alapján új nyomvonalon jön létre mintegy 12,3 kilométer hosszban. Az új út kétsávos lesz, de négysávossá fejleszthető, és várhatóan két csomópont épül meg hozzá.

Az M9-es út végleges nyomvonala még egyeztetés alatt áll. Korábbi sajtóhírek szerint Szombathelyet, Körmendet, Zalaegerszeget érintve jut majd el Kaposvárig, ahonnan Dombóvár és Szekszárd irányába folytatódhat, majd a meglévő Szent László hidat felhasználva jut át a Dunán az Alföldre. Egy másik terv szerint viszont Kaposvárról Pécs felé fordulna, és az ugyancsak előkészítés alatt álló mohácsi autópályahídon lépné át a Dunát. Az érintett nagyvárosok komoly lobbierőt vetettek be a nyomvonal nekik kedvező módosítása érdekében.

Az M9-esből eddig csak mintegy 20 kilométeres szakasz épült meg, éppen az az út, amelynek keleti meghosszabbítását az e cikkben említett közbeszerzés célozza. Egy másik szakasz lehet a Kaposvárt elkerülő 610-es út. Azonban a Zalaegerszeget elkerülő, az ­M76-ost folytató rész valósulhat meg először négysávos autóútként az M9-esből.

Ezek a fejlesztések a hazánkon áthaladó kamionforgalom egy részét igyekeznek majd a fővárostól távol elvezetni, hogy ne az egyébként is nagy terhelésű M1–M0–M5 útvonalat használják.

Elterelés

Az új autópályát a Budapest-központú, sugaras gyorsforgalmi úthálózat oldására építik, amely a déli országhatárral nagyjából párhuzamosan, nagy félkörben karolja át az országot. A mára kialakult sugaras szerkezet eredményezi azt, hogy a Budapest felé vezető utakon és az M0-son manapság sok olyan jármű közlekedik, amelyeknek úti célja a fővárostól távoli város vagy körzet.

Borítóképünk: Itt ér véget az M9, ennél a körforgalomnál találkozik az 51-es főúttal, innét folytatódhat kelet felé

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!