2019.09.03. 19:10
Két új füzet segíti a jobb tájékozódást
Újabb két kiadvánnyal segíti a fogyasztók tájékozódását a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal. A füzetek a közműszolgáltatás ki- és bekapcsolásának szabályait, illetve a társasházakra vonatkozó tudnivalókat foglalják össze.
Fotó: Mártonfai Dénes
A cél, hogy a fogyasztó minél több használható információhoz jusson, fogalmazott dr. Horváth Kálmán. A Tolna megyei kormánymegbízott a „Panasza van? Segítünk!” fogyasztóvédelmi kiadványsorozat hetedik és nyolcadik füzetének bemutatóján mondta ezt.
A mai sajtótájékoztatón Scherer Zsolt, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) szóvivője beszélt arról, hogy a fogyasztók védelmét tekintve osztott hivatalról beszélhetünk, hiszen ilyen tevékenységet a kormányhivatal is végez, és közreműködésük eredménye a kiadványsorozat.
Scherer Zsolt szerint azon túl, hogy az Európai Unióban nálunk lehet a legolcsóbban földgázhoz és villamosenergiához jutni, jó hír, hogy az utóbbi öt évben felére csökkent azoknak a száma, akiknél ezeket vagy a távhő szolgáltatást tartozás miatt ki kellett kapcsolni. Hozzátette: még így is több tízezren kerülnek ilyen helyzetbe, ezért a tartozás miatti ki- és visszakapcsolásról szóló füzet megjelentetése nagyon is indokolt és hiánypótló volt.
A szóvivő és dr. Nemeshegyi Benjámin, a MEKH szakmai tanácsadója felhívta a figyelmet ugyanakkor néhány alapszabályra. Például arra, hogy a fizetési határidő nem a befizetés napját jelöli, hanem azt az időpontot, amikor a pénznek a szolgáltató számláján kell lennie. Kikapcsoláskor nem megoldás, hogy nem engedi be a fogyasztó a brigádot, ugyanis a többszöri kiszállási díj is őt terheli.
Dr. Nemeshegyi Benjámin a társasházban élők számára elkészített füzettel kapcsolatban hangsúlyozta, hogy ami közös, az nem feltétlen ösztönöz tudatos felhasználásra. Nem árt tudni például, hogy egy társasházban a közös helyiségek vagy az egész épület fogyasztását fizetjük-e közösen, és javasolta a hitelesített almérők felszerelését.
Elérhetők a kiadványok
Eddig nyolc füzet jelent meg, de szóba került, hogy a vezeték miatti gallyazásról szóló kiadványt is jó lenne elkészíteni főként a vidéken élők miatt. Elhangzott, hogy a különleges bánásmódban részesülő fogyasztókra vonatkozó tudnivalók a sorozat negyedik darabjában olvashatók. A füzeteket a kormányablakokban, valamint a szolgáltatóknál lehet elérni, és le lehet tölteni a MEKH honlapjáról is.
Borítókép: Scherer Zsolt, dr. Horváth Kálmán és dr. Nemeshegyi Benjámin beszélt a fogyasztókat segítő kiadványokról