média

2019.10.30. 18:10

A kényszerű szünetben is megkapták fizetésüket a rádiósok

Brunner Mónika

Fotó: Shutterstock illusztráció

Néhány héttel ezelőtt újra elindult a műsorsugárzás, így hallható a Rádió1 Baján, Dunaföldváron, Pakson és Szekszárdon. A korábbi kényszerszünetről Pénzes Anikót, az Alisca-frekvenciákat birtokló Oxygen Media tulajdonosát kérdeztük.

– Bizakodóak voltunk, hogy visszakapjuk a jogosultságainkat. A székhelyünk ugyan Győrben van, de napi kapcsolatban vagyunk a munkatársainkkal. Kellett, hogy tartsam bennük a lelket, hiszen féltek attól, hogy nem lesz munkahelyük. A frekvenciák szüneteltetése a technikusokkal, a hírszerkesztőkkel, a sales-ekkel és a műsorvezetőkkel együtt Tolna megyében összesen nyolc munkavállalónkat érintette, akik abban a nehéz néhány hónapban is ugyanúgy megkapták a fizetésüket. Egyetlen munkatársat sem küldtünk el – mondta lapunknak Pénzes Anikó, és hangsúlyozta, az újraindulásig olyan átszervezéseket hajtottak végre, amelyek segítették őket abban, hogy átvészeljék a kimaradt időszakot.

A rádiók online elérhetőek voltak, amellett pedig minden lehetséges verzióra felkészültek, hiszen a hallgatók mellett őket is váratlanul érte, hogy jó néhány héten át semmi biztosat nem tudtak.

Mint ismert, az Alisca frekvenciák mind a négy városban megközelítőleg egyszerre jártak le, és bár azok meghosszabbítására a cég beadta a pályázatot, amit alakilag és formailag is megfelelőnek talált a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, de arról az utolsó pillanatban, júliusban, mégsem határoztak.

Utána a testület nyári szünetre ment, emiatt maradt ki néhány hónap a döntés meghozataláig.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság testülete végül októberben tájékoztatott arról, hogy a Baja 94,3 MHz, a Dunaföldvár 106,5 MHz, a Paks 107,5 MHz, és a Szekszárd 91,1 MHz helyi frekvenciákat ismét az Alisca Network Kft. kapja, és azokat a Rádió1 hálózatába kapcsolódva a Radio Plus Kft-vel kötött szerződés alapján működteti.

– A kollégáink most már felszabadultak, és ugyanúgy dolgoznak, mint eddig. A céljaink nem változtak, szeretnénk kiszolgálni a helyi közösségeket. Az indulásra még nem építettünk marketing kampányt, az majd csak ezután következik – mondta Pénzes Anikó, az Oxygen Media vezetője.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában