M9-es autópálya

2021.02.02. 17:18

Az új nyomvonal Tolnának nem éppen kedvező

Az M9-es gyorsforgalmi út nyomvonaláról tanácskoztak Szekszárdon. Az eredeti terv szerint a sztráda a Szent László hídon át, Szekszárd, Dombóvár érintésével épült volna, ám később a programban ehelyett a délebben futó, Mohács, Pécs irány szerepelt.

Szepesi László

Fotó: Kiss Albert

Mint arról már kora délután röviden beszámoltunk, Horváth István szekszárdi, Potápi Árpád bonyhádi országgyűlési képviselő a zalai, somogyi, baranyai Bács Kiskun-, és Csongrád megyei képviselőkkel egyeztető megbeszélést kezdeményezett az M9 autópálya nyomvonaláról. A tanácskozás nyitányaként Bányai Gábor kiskunhalasi országgyűlési képviselő arról beszélt, hogy Bács-Kiskun megye déli része távol van az autópályáktól, az ottaniak mintha isten háta mögött élnének. Az eredeti terv, amelynek megvalósítása egyszer már dugába dőlt, gazdasági fellendülést hozna, s utat nyitna a világba. Ezért kérése, hogy fogjanak össze a Szeged, Kiskunhalas, Nemesnádudvar, Szekszárd, Dombóvár, Kaposvár nyomvonal kialakításáért.

Ezt követően Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára részletesen beszámolt a közlekedésfejlesztési tervekről. Elmondta, a közép, illetve hosszú távú tervekben szerepel a külső gyűrű, az M9-es út megépítése, amely Kőszeg, Szombathely, Körmend, Zalaegerszeg, Kaposvár, majd innen vagy Szigetvár, Pécs, Mohács érintésével, vagy Dombóváron át a meglévő szekszárdi Szent László hídon érne az Alföldre.

A tanácskozást követően Szita Károly, Kaposvár polgármestere úgy mondta, a kormány álláspontja az, hogy a nagyvárosok, mindegyik megyei jogú város autópálya kapcsolattal rendelkezzen. Hogy a déli részen Szekszárd irányába tárja fel a térséget és a szekszárdi hídon menjen át, vagy esetleg a majd épülő mohácsi híd felé menjen, azt még sok hatástanulmány elkészítése, mérlegelése dönti el. Mindenkinek az a fontos – folytatta – hogy minél hamarabb megépüljön a autópálya.

Az egyeztető tanácskozás egyik szervezője, Horváth István elmondta, a Bács-Kiskun, a Somogy és a Tolna megyei országgyűlési képviselők szegedi képviselőtársukkal együtt az ITM felé kezdeményezéssel élnek, hogy az M 9-es autópályát a Szeged, Szekszárd, Kaposvár nyomvonalon építsék meg. Ezzel nem az egyéb utak megépítését ellenzik, hanem az itteni térséget érintő fontos közlekedési útvonalhoz ragaszkodnak, szolgálva az itt élő emberek érdekét.

Előnytelen az új nyomvonal

Pintér Szilárd, Dombóvár polgármestere úgy fogalmazott, őket lesújtja, hogy esetleg nem feléjük vezet majd az út, hiszen már húsz éve arra készülnek, hogy Szekszárd és Kaposvár autópályával lesz összekötve. Hajdan a Nemzeti Infrastrukturális Fejlesztési Ügynökség minden érintett települést bejárt, egyeztették a nyomvonalat, a Bonyhád – Kaposvár szakasz engedélyes tervvel bírt, elkészült a környezetvédelmi hatástanulmány, megtörtént a régészeti feltárás is, így számukra meglepő, hogy egy új nyomvonalról beszélnek. Ez előnytelen lenne mind Bonyhádnak, mind Dombóvárnak.

Borítókép: Horváth István (balról a második) szekszárdi és Potápi Árpád (balról a harmadik) bonyhádi országgyűlési képviselő is részt vett az egyeztetésen

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában