biztonság

2021.05.16. 09:27

Téves biztonságérzetet ad a rossz minőségű zár

Minél több bicikli van használatban, annál nagyobb az esély arra, hogy óvatlanságból, sietségből adódóan valaki nem zárja le a kétkerekűjét. Ez lehetőséget ad a tolvajoknak arra, hogy meglovasítsák a kerékpárt. Gyakran téves biztonságérzetet adhat egy-egy rossz minőségű zár, egy biztonságosnak ítélt fa, amihez lelakatolják a kerékpárt. Az első lépcső a gondmentes kerekezéshez – a KRESZ szabályainak betartás mellett – a biztonság megteremtése.

TN

Forrás: Pixabay

Mindig legyen lezárva a bicikli, még akkor is, ha csak pár pillanatra hagyjuk magára. Az sem mindegy, hogy hogyan zárjuk le a lakattal a kerékpárt. Lehetőleg a kereket, vázat, illetve a láncot is rögzítse a lakat, mert egyéb esetben könnyű préda lehet a bicaj. Nagyon fontos a lakat minősége is. A tolvajok számos technikát alkalmaznak annak érdekében, hogy az olcsónak számító sodronylakatokat leküzdjék, például erővágóval, feszítővassal. A vastag lánc sem nyújt megfelelő védelmet, ha a rajta lévő zárszerkezet könnyen kinyitható.

A hagyományos kulcsos zárak nem jelentenek nagy akadályt egy profi tolvajnak – ugyanez vonatkozik a számzáras vagy körkulcsos zárakra is. Ajánlott fúrt/lapos kulcsosat vásárolni, mert ezeket hagyományos – zárfésűs – megoldással nem lehet kinyitni. Érdemes két zárat használni. Jól látható, forgalmas helyen hagyjuk a kerékpárt, olyan helyen, ahol a gyalogos forgalomnak legalább minimális visszatartó ereje van a tolvajokkal szemben. Órát, lámpát, kulacsot, pumpát – mindent, ami mozdítható a bringán – vigyünk magunkkal. Ezek a dolgok is értékek, vigyázni kell rájuk. Ne lakatoljunk mindig ugyanazon a helyen, mert kifigyelhetik, és máris megvan a lehetőség a támadásra.

A BikeSafe elnevezésű adatbázis a kerékpárlopások megelőzését és hatékonyabb felderítését szolgálja. Ha a biciklit ellopják, a regisztrált adatok alapján elektronikusan feljelentést lehet tenni, ami bekerül a rendőrség körözési adatbázisába.

A regisztráció során a rend­őrök rögzítik a kerékpár adatait – szín, típus, gyártó, gyártási szám – majd fényképeket is készítenek róla. A kerékpárra ragasztanak egy matricát és a tulajdonos kap egy kis kártyát rajta a kerékpárjához tartozó regisztrációs azonosító számmal.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában