Szekszárd

2021.07.08. 20:00

Korszerű kormányablak szolgálja az ügyfeleket

Biometrikus ügyfélkapcsolati végpontok, mesterséges intelligenciával támogatott nonstop ügyintézés, ez csupán két, közeljövőben megvalósuló fejlesztés, amelyről a szekszárdi Bezerédj utcában található új, országosan immár 306. kormányablak megnyitóján hallhattunk.

Gazsó Rita

– Most tízesztendős az új kormányhivatali rendszer, amelyhez a teljes közigazgatási terület megújításának érdekében fogott neki a kormányzat 2011-ben – emlékezett György István területi közigazgatásért felelős államtitkár a csütörtöki eseményen.

Az első kormányablakok csupán tanácsadással szolgáltak, de hamarosan megkezdődött a konkrét ügyintézéseket kínáló ügyfélszolgálatok kiépítése, amely azóta is folytatódik – fogalmazott. Hozzátette, a cél, hogy az idei év végére már 317 kormányablak álljon rendelkezésre. Az eddigi szekszárdi kormányablak az ország egyik legnagyobb forgalmú hivatala volt, ezért vált szükségessé, hogy még egyet nyissanak a megyeszékhelyen – tájékoztatott az államtitkár.

Domokos Péter kormányablakokért felelős miniszteri biztos a területi közigazgatás fejlesztése érdekében tett lépésekről szólva jelezte, egyebek mellett tovább növelnék az otthonról indítható ügyek számát. Emlékeztetett, hogy ma már egy laptop segítségével otthonról intézhetjük egy erkölcsi bizonyítvány vagy az első jogosítvány igénylését, megújítását.

A nyár folyamán újdonságként a banki rendszer aláírópadjához hasonlatosan boimetrikus ügyfélkapcsolati végpontokat alakítanak ki, ahol eleve elektronikusan kezdeményezhetjük az ügyintézést, év végétől pedig munkába állhatnak az úgynevezett kioszkok, a mesterséges intelligenciával támogatott ügyfélpontok, ahol személyes közreműködés nélkül, napi 24 órában lehet majd ügyeket indítani.

„Az elmúlt tíz évben beigazolódott, hogy az állampolgárok számára kedvező módon működhet az úgynevezett egyablakos hivatali ügyintézés. A kormányablakok mára a közigazgatás iránti bizalom jelképeivé váltak” – hangsúlyozta az eseményen Horváth István a terület országgyűlési képviselője.

– Az épület már korábban elkészült, de a pandémia miatt csak most tudtuk átadni az új ügyfélszolgálatot – jelezte dr. Horváth Kálmán megyei kormánymegbízott, aki megköszönte a kormány 38 millió forintos támogatását ahhoz, hogy az irodát a 21. századnak megfelelő kormányablakká sikerült alakítani.

Százezer ember ügyeit intézik évente

A megnyitón elhangzott, a hivatali rendszer reformja során a fővárosi kerületekkel együtt összesen 197 járást alakítottak ki. A kormányhivatalok a járási hivatalokkal együtt több mint 2500 ügytípust intéznek, egy-egy kormányablak évente 50-100 ezer ember ügyeit oldja meg. Magyarországon összesen 6,2 millió ember lakik olyan helyen, ahol van kormányablak, egy ügyfél az ország legtávolabbi pontján is 14 kilométeren belül talál kormányablakot, ahol elintézheti az ügyeit.

A hálózatot kiegészíti a kormányablak-buszok rendszere, ahol idén szintén bővülés várható: országosan további 4 buszt állítanak munkába a tervek szerint. A járványidőszak korlátozásai ellenére 10 608 249 ügyféltalálkozást bonyolítottak le a hazai kormányablakok.

Borítóképünkön: A nemzeti színű szalag átvágása után megnyílt az ügyfelek előtt a Bezerédj utcai kormányablak.

Ezek is érdekelhetik