Tehetségkutató

2021.12.10. 17:30

Ifjú informatikus tehetségek versenye

A koronavírus járvány miatt ugyan ez évben a szokásosnál kevesebben jelentkeztek, de a pályaművek hozták a megszokott magas színvonalat – értékelte az idei mezőnyt a jövő informatikusait kereső, nagy múltra visszatekintő verseny döntőjének helyt adó I. Béla Gimnázium igazgatója, Hajós Éva.

Gazsó Rita

Fotó: Makovics Kornél

Fotó: Makovics Kornél

Végéhez ért a Neumann János nemzetközi tehetségkutató programtermék verseny kétnapos döntője. Az informatikai megmérettetésre összesen 53 versenyző jutott be, 49, többféle kategóriában induló pályamunkával. A szervezők általános- és középiskolás korosztályban hat-hat kategóriában fogadtak jelentkezéseket, amelyből egy kilenctagú, nagy multinacionális cégek képviselőiből és az informatika legkülönbözőbb területéről érkezett szakemberekből álló zsűri választotta ki a győzteseket. A zsűri elnöke ezúttal is Dr. Zsakó László, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Informatikai Kar Média- és Oktatásinformatikai tanszékének vezetője volt. 

Mint Hajós Évától, az I. Béla Gimnázium igazgatójától megtudtuk, a versenyre itthonról és határainkon túlról is bejutott versenyzők csupán egyharmada vett részt személyesen, a többség online kapcsolódott a programhoz, amelyet bárki élőben, a legnagyobb videomegosztón keresztül is figyelemmel kísérhetett. A jelentkezők száma ugyan elmaradt, mindössze 60 százaléka volt a korábbi években tapasztaltaktól. A visszajelzések szerint erről a járványhelyzet tehet, a versenyzőkben ugyanis nagy volt a bizonytalanság azt illetően, hogy megrendezik-e a megmérettetést vagy sem. A munkák színvonala ettől függetlenül nem változott, kiválóan megmutatkozott a diákok kreativitása, informatikai tudása és előadóképessége – vélekedett az igazgatónő.

A döntőben a résztvevők elsőként bemutathatták termékeiket, beszélhettek annak előnyeiről, összehasonlíthatták azt a többi „konkurens” termékkel, amelyet a zsűri pontozással bírált el. A pontszámokat összehasonlítva alakult ki a végső sorrend. Eszerint első helyezést ért el a budapesti Hazafi Gergő a KIBEROTTHON-nal, a szegedi Vörös László a DigiKolival, a bácskertesi Buják Rowenna a Kpop idol tánc animációval, az érdi Bálint András egy-egy kategóriában, a Pengu Clienttel és a QuickGames-szel, a veszprémi Anisics Bendegúz a SAM-mal, Kozma Júlia Kolozsvárról álmai házával, a zentai Szobonya Dávid az okos öntözőjével, a magyarkanizsai Balog Kornél a kaptár című munkájával és a nyíregyházi Véghseő Tamás a The Great Crusade Francia kártyával. 

Ezek is érdekelhetik