2023.03.26. 15:19
Egyre látványosabb az épülő Kalocsa–Paks Duna-híd
– Hidat, jövőt építünk. Rekordidő, legnagyobb hazai hídépítési projekt, különleges betonozási technológia. Így épül a huszadik magyar Duna-híd szerkezete – írta közösségi oldalán Süli János, aki a héten látogatott ki a paksi oldalra megtekinteni az építkezést.
– Az 1980-as évek végének hangulata járta át a lelkemet, amikor az új Kalocsa–Paks Duna-híd elemein sétáltunk. Annak idején az első atomerőművet, most hidat és atomerőművet építünk. Mindkettő a jövőt szolgálja, gyermekeinket, unokáinkat, s remélhetően egy békésebb világot – fogalmazott a képviselő.

Közben egyre látványosabbá válnak a munkák az épülő hídnál: a bal parti, kalocsai ártéri hídon már a korlátokat és a szegélyeket szerelik, a mederhídon gőzerővel építik a főtartókat, a paksi oldalon pedig zajlik a hídszerkezet tolása a Duna Aszfalt által kivitelezett nagyszabású hídépítő projektben – derült ki a Magyar Építők beszámolójából.

Az elmúlt időszakban helyére került a bal parti ártéri híd mintegy 1600 tonnás felszerkezete, a Magyar Építők információi szerint a másik ártéri hídszerkezet helyszíni szerelése mintegy 85 százalékos készültségű. Jelenleg is zajlik a 286 méteres, kétezer tonnás szerkezet hosszirányú tolása, a művelet eredményeként várhatóan májusban kerül a helyére a kész elem.
Ezzel párhuzamosan folyik a mederhíd szabadszerelése mindkét hídágon, eddig összesen 22 szerelési egység – ahogy a szakemberek nevezik, zöm – készült el a négy darab zsaluzókocsi segítségével a Duna felett.
Így épül a Kalocsa–Paks Duna-híd
Fotók: Molnár GyulaEzzel párhuzamosan megkezdődött a pályaszint felett a négy pilon kivitelezése is. A legelőrehaladottabb állapotban lévő pilon az aktuális vízszinthez képest már mintegy 41 méterre magasodik – tájékoztat a lap, amelyből az is kiderül, hogy még tavasszal újabb látványos folyamat kezdődik meg. Az említett pilonoktól számított kilencedik zömöktől kezdődően már a ferdekábelek teherviselését is bevonják a helyszíni építési technológiába, ekkorra ugyanis már 45 méter hosszú hídág nyúlik majd be, megtámasztás nélkül a projekt kivitelezése folyamán folyamatosan fenntartott nemzetközi hajózási útvonal fölé.
A híd építésével kapcsolatos korábbi írásainkat itt találja!