Hírek

2010.12.06. 14:17

Komolyan csökkentené a köztéri reklámfelületeket a Fidesz

Bár a közterületi reklámfelületeken már tavaly is harmadával esett a reklámköltés, a nemzeti fejlesztési miniszter által beterjesztett novemberi törvényjavaslat tovább szűkítené az ügynökségek mozgásterét. Felszámolnák például az autópályák mentén az óriásplakátokat, de a városi plakátokból is jóval kevesebbet engedélyeznének. A szakma a javaslatot megelőző egyeztetést hiányolja.

Világgazdaság Online

A nemzeti fejlesztési miniszter november 19-én terjesztette a parlament elé a közterületi reklámfelületeket érintő törvénytervezetet. A laikusok egyébként első körben a médiáról szóló szabályozásban keresték volna a szakmában komoly változásként emlegetett rendeletet, ám a változást az „egyes közlekedésű tárgyú törvények módosításáról” (vagyis a KRESZ) szóló összefoglalóban kell keresni.

Eszerint a közút területén, a közút felett és mellett tilos elhelyezni olyan jelet, jelzést, egyéb tárgyat és berendezést, amely a közúti jelzésekkel összetéveszthető, a láthatóságot akadályozza, alkalmas arra, hogy a közlekedők figyelmét elterelje, vagy a közlekedés biztonságát egyéb módon veszélyezteti.

A módosító javaslat szerint tilos elhelyezni – a járda, a gyalogút, a kerékpárút, és a közút úttesten kívüli burkolatlan területének a kivételével – a közút területén, a közút felett, az út műtárgyán, az út tartozékán, közvilágítási-, villany-, telefon-, és egyéb oszlopon, valamint a közút lakott területen kívüli szakasza mellett reklámtáblát, reklámhordozót és egyéb reklámcélú berendezést.

Ez utóbbi tilalom nem vonatkozik a 4 négyzetmétert meg nem haladó reklámtáblára, reklámhordozóra és egyéb reklámcélú berendezésre, valamint az üzemanyagtöltő állomások területén elhelyezett cégjelzést, és üzemanyag árakat tartalmazó táblákra, továbbá azokra a – közvetlenül a közút – mellett elhelyezett – berendezésekre, amelyek kizárólag a közlekedés biztonságát elősegítő közérdekű tájékoztatást szolgálják – áll a rendelkezésben.

Magyarországon mintegy 23 cég foglalkozik kültéri reklámokkal, országszerte körülbelül 50-50 ezer plakátot értékesítenek. Szakmai becslések szerint a törvényjavaslat 3-5 ezer hirdetőfelületet szüntetne be, amely szinte minden ügynökséget érzékenyen érinthet.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!