Közélet

2009.05.05. 08:15

Araszolva haladnak az M6-os alagútépítői - fotók!

Az M6-os autópálya négy alagútjából hármat már átfúrtak. A beomlott A-jelű alagútban még dolgoznak, de várhatóan nyár végére annak a földmunkái is elkészülnek.

Wessely Gábor

Leginkább az egymásba nyomott fagylalttölcsérekre – illetve féltölcsérekre – emlékeztet az alagút fala. Elérkeztek az M6-os sztádaépítők a beomlott szakaszhoz. Itt csak araszolva haladhatnak, úgynevezett csőernyő védelme alatt.

Rakita András a Szekszárdtól délre épülő pályaszakasz fővállalkozóit képviselő Mecsek Construction Group főmérnöke szerint augusztusra befejezik a fejtési munkát. Folyamatosan dolgoznak, hiszen sok volt a kiesés. Tavaly júliusban omlott be az A jelű alagút két párhuzamos járata száz méter hosszban, és csak idén februárban kaptak engedélyt a kivitelezés folytatására.

[caption id="" align="alignleft" width="334"] Belülről így néz ki az A jelű alagút beomlott része. Rakita András főmérnök ismerteti a stabilizálás és továbbépítés menetét
[/caption]

A felszíni beavatkozás már 80-85 százalékban kész. Ennek során, olasz szakemberek cementes kötőanyagot juttatnak a talajba. Lefúrnak egészen az 50-60 méter mélyen lévő alagúttalpig, s a járat mindkét oldalát stabilizálják. A földalatti munka ezután kezdődhet, a boltozatba betonozott, 15 méteres csövek védelme alatt.

A be nem omlott részeken tempósabb a haladás. Az 1300 méter hosszú A jelű alagút északi részén már 600 métert fejtettek ki, a déli, omlás sújtotta párhuzamos járatokban 370 méternél tartanak. A rövidebb B, C és D jelű alagút teljesen átfúrt; a belső héjazatok készülnek.

A biztonságra most, az építéskor, és a továbbiakban, az alagutak üzemeltetésekor is nagy hangsúlyt fektetnek. Rakita András azt is elmondta, hogy korszerű hőérzékelőket és füstérzékelőket szerelnek fel, lesznek helyi katasztrófavédelmi eszközök, és egy speciális járművekkel rendelkező tűzoltóságot létesítenek Véménden. Onnan látják el a viaduktos és alagutas szakasz védelmét. Biztonsági szempontból a hidak is külön odafigyelést igényelnek. A Szebényi-völgyhíd lesz a maga 866 méterével az ország második leghosszabb ilyen típusú létesítménye. 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!