Közélet

2010.07.26. 07:18

X úr felettébb érdekes dolgokat mesélt az E.ON-ról

A villanyórák cseréje terén szédületes a fejetlenség egy volt szerelő szerint. Az E.ON kommunikációs munkatársa viszont alaptalannak minősíti ezt az állítást.

TEOL/Wessely Gábor

Villanyóracseréket végzett X úr korábban, s most szeretné a tapasztaltakat közreadni. Már nem játszik az állásával – eljött a cégtől –, de a nevét egyelőre kéri, hogy ne tegyük közzé. Azt mondja: szédületes fejetlenség van az E.ON-nál. Rég lecserélt, leadott villanyórákra küldik továbbra is az elszámolást, miközben az újak, amelyeket a helyükre tettek, papíron még a raktárban vannak.

Nem egy-két eset, hanem több mint száz van ilyen Tolna megyében X úr szerint. És nem egy-két hónapig pörög tovább "elvileg" a rég leszerelt óra, hanem évekig. Állítása szerint az egyik szekszárdi autószerelőnél három éve áll fenn ez a helyzet. Egyébként az egyfázisú, 220 voltos órákat 15, a háromfázisú, 380 voltosakat 10 évenként kellene cserélni.

Vagy alaposan felkészült X úr a cég lejáratására, vagy valós tapasztalatait mondja el, mert nagyon képben van. Arra is felhívja a figyelmet, hogy a fogyasztó nem nézi meg tüzetesen a számlát, nem ellenőrzi a gyári számot, csak fizet. Arra a kérdésre, hogy miért baj az, ha ugyanazt az összeget nem egy új, hanem egy régi gyári számú órára fizeti valaki, X úr azt mondja, hogy sok visszaélésre adhat lehetőséget az ilyesmi cégen belül. Az ügyfél szempontjából az a probléma, hogy ha akarja sem ellenőrizheti a tényleges fogyasztást, mert az óra egészen mást mutat, mint ami a papíron szerepel. Azt az órát már lehet, hogy be is zúzták, amelyikre még mindig érkeznek a számlák.

Más furcsaságokat is látott X úr nem egy alkalommal. Már 15-20 éve működő órák lecserélését nem engedi a cég, máshol a tényleges használat után senki nem fizet, nincs nyilvántartásba véve a fogyasztásmérő valami rejtélyes ok miatt. Van egy ismerőse a szekszárdi szőlőhegyen, aki tíz éve vett meg egy présházat, s máig nem kapott egyetlen villanyszámlát sem. Nem rég már bement az ügyfélszolgálatra "reklamálni".

Az ellenérdekeltségű fél, az E.ON véleményét Egyházi Nikoletta, a cég kommunikációs munkatársa ismertette. Szerinte a lapunkat megkereső, magát az E.ON alvállalkozójaként feltüntető személy által adott információnak nincs alapja. Társaságuknál a mérőkezelés folyamata szigorúan szabályozott, és így a mérőórák életútja pontosan nyomon követhető. A mérőcseréket előre meghatározott ütem szerint hajtják végre. A munkát sok esetben külső vállalkozók végzik el, akik hetente számolnak el a cég felé.

A leadott mérőhelyi adatlapokon pontosan fel vannak tüntetve a leszerelt  és felszerelt mérők paraméterei. Ezután a mérőcserék tényét egy zárt rendszerben rögzítik az E.ON munkatársai. Annak érdekében, hogy itt is minél kisseb legyen a tévedés lehetősége, vonalkódos technikát alkalmaznak. A mérőcserét követően a leszerelt mérők selejtezésre kerülnek, és ezt követően az újonnan felszerelt mérő adatai és fogyasztása szerepel a következő számlán.

A mérőórák hitelességi idejét törvény szabályozza; típustól függően 10, illetve 15 év.

Azt is hozzátette Egyházi Nikoletta, hogyha nemcsak egy-egy konkrétnak tűnő esetből vonna le általános következtetéseket a volt szerelő, hanem pontos fogyasztási helyeket említene, a cég is egyértelműen reagálhatna, s nem kényszerülne általános véleménynyilvánításra.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!