Közélet

2010.12.10. 11:37

Negyven éve voltak ilyen jók a mutatók Magyarországon

Az utóbbi években kevesebb közlekedési baleset történt Bonyhádon és a vonzáskörzetében, mint korábban. Ez a rendőrség munkáját is dicséri, de a volán mögött ülők is tudatosabban vezetnek.

TEOL/Vizin Balázs

[caption id="" align="alignleft" width="334"] Dr. Marcsek Sándor rendőrkapitány (balra), Dudás Zsolt osztályvezető és Filóné Ferencz Ibolya alpolgármester a közlekedési értekezleten (Fotó: Gottvald Károly)
[/caption]

Olyan kevés baleset történt 2008-ban Magyarország útjain, mint 40 évvel ezelőtt. Azóta évről-évre tovább javul a helyzet, amely a járművezetők objektív felelősségének is köszönhető. Erről Dudás Zsolt, a Bonyhádi Rendőrkapitányság közrendvédelmi és közlekedésrendészeti osztályvezetője tájékoztatta a jelenlévőket a kapitányságon tartott csütörtöki értekezleten. Az eseményen áttekintették az elmúlt időszak baleseti statisztikáit, a város közbiztonsági helyzetét, és fotók segítségével az útszakaszokon végzett fejlesztéseket. A fórum kötetlen beszélgetés jelleggel zajlott.

A tanácskozáson Filóné Ferencz Ibolya, a település alpolgármestere is részt vett, aki roppant hasznosnak nevezte az ilyen típusú megbeszéléseket: a közös gondolkodást, problémamegoldást kiemelve. Hasonlóképpen vélekedett dr. Marcsek Sándor városi rendőrkapitány is, bár ő hozzátette, hogy a rendőrség csak javaslatokat tehet a helyi forgalmi rend alakítására. A fórumon Dudás Zsolt tájékoztatójából az is kiderült, hogy Bonyhád illetékességi területén az idén ez idáig két halálos baleset történt, azonban egyik sem a völgységi városban. A közel 20 résztvevő a település utcáinak baleseti statisztikáit is megismerhették: e tekintetben a leginkább veszélyeztetett terület továbbra is a Széchenyi tér, különösen a piaci napokon.

Az osztályvezető örömmel számolt be arról, hogy a kiemelt gyalogátkelőhelyek megépítésének köszönhetően a gyalogos elütések, mint baleseti okok eltűntek a városban. A Bacsó Béla utcában – ahonnan több lakó panaszkodott a gyorshajtókra – is megoldást jelentett az átalakított zebra. A 6-os számú főút és a Zrínyi utca kereszteződésében több halálos baleset történt az elmúlt években. Azonban az utóbbi időszakot vizsgálva itt is pozitív eredményről számolt be az osztályvezető. Meglátása szerint a csomópontban lebontott házak jelentősen javították a látási viszonyokat, ennek is köszönhető a csökkenés.

A fórumon szóba került a városközpont forgalmi helyzete is. A jelenlévők álláspontja megegyezett abban, hogy egy tehermentesítő út megépülésével ez a probléma orvosolható lenne. Beváltották a hozzájuk fűzött reményeket a gyalogosok biztonságosabb átkelését szolgáló forgalomlassítók a Vörösmarty Mihály Általános Iskola mögött, ezek az idén készültek el. Erre azért volt szükség, mert az intézmény hátsó bejáratánál nincs gyalogátkelőhely, amely lassításra késztetné a volán mögött ülőket.

Bernhardt János gépjárművezető-oktató eltúlzottnak nevezte a lassítók kiépítését. Szerinte az autósoknak indokolatlanul alacsony sebességre kell lassítani ezek miatt. Azzal sem értett egyet, hogy a Táncsics- és a Forberger utca meghosszabbításában egyirányú a forgalom. Úgy vélte, tesztelni kellene, hogy valóban fennakadást, bosszúságot okozna-e a Gyár utca lakóinak a két sávban engedett forgalom. A tanácskozáson dr. Glöckler Ferenc aljegyző is részt vett, aki arról számolt be, hogy a város területén az idén közel 120 millió forintból fejlesztették az úthálózatot. Kiemelte a Petőfi, Gagarin, és a legutóbb átadott Forberger utcai beruházás folytatását.

TEOL/Vizin Balázs Dr. Marcsek Sándor rendőrkapitány (balra), Dudás Zsolt osztályvezető és Filóné Ferencz Ibolya alpolgármester a közlekedési értekezleten (Fotó: Gottvald Károly) -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!