2014.03.10. 11:13
A minőséget ismerték el
Magyar Turizmus Minőségi Díjat nyert a simontornyai Fried Kastély Szálloda és Étterem.
A hazai turisztikai szolgáltatások egységes és megbízható minősítésére szolgál a Magyar Turizmus Minőségi Díj, amelyet pályázati úton lehet elnyerni 2006 óta. Az a szálloda, étterem, amely a szigorú követelményeknek megfelel, megkapja az úgy nevezett Q táblát, mivel az EU tagországok szállodai és vendéglátó szövetségeinek szakmai szervezete akkreditálta a programot a díjnyertesek jogosultak a „European Hospitality Quality” minősítési rendszer elismerését jelentő 2Q használatára is. Néhány napja a simontornyai Fried Kastély Szálloda és Étterem falát is díszíti ez a két tábla.
Dr. Phan Bich Thien, aki férjével létrehozta és vezeti a hotelt, az Utazás 2014 kiállításon vette át a Minőségi Díjat dr. Komoróczki Istvántól, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkártól. Dr. Phan Bich Thien azt mondja, több mint háromszáz kritériumnak kellett megfelelni, ahhoz, hogy ezt a rangos díjat birtokolhassák. Természetesen nem volt elegendő az, hogy mindezt egy kérdőíven igazolják, a döntéshozók meglepetésszerűen ellenőrizték is a pályázókat. És ezt a jövőben is megfogják tenni annak érdekében, hogy csak méltó szálláshelyek és éttermek használhassák a Q és 2Q táblát.
A Simontornya ékességének számító kastélyszálloda már egy sor nívós díjat kapott, az Év Hotelje, az Év Legszebb Szállodája lett, bekerült Magyarország legkedveltebb szálláshelyei közé. Ezeket kivétel nélkül a vendégek értékelése alapján kapták. Ez kétségkívül a legfontosabb, de nagyon örülünk, hiszen a vendégeink után a szakma elismerését is kivívtuk – hangsúlyozza a tulajdonos. Dr. Phan Biech Thien hozzáfűzte, nyitás óta folyamatosan dolgoznak azon, hogy kényelmesebbé tegyék a szállodát, amit mostanra egy teljes komplexummá fejlesztettek.
A legutóbbi beruházás az Orchidea átjáró volt, ami a főépületet köti össze a wellness részleggel. Természetesen ez is a vendégek kényelmét szolgáló beruházás volt, s – mint ilyen – az értékelésnél is szempont volt, de például olyan tényezőket is figyelembe vettek, mint a dolgozók lojalitása, a csapat összetartása. A tulajdonos azt mondja, ez is befolyásolja azt, hogy vendégeik hogyan érzik magukat, mert barátságos légkörben, elégedett dolgozóktól körül véve kellemesebben érzik magukat. A tulajdonost arról is megkérdeztük, miként alakultak a vendégéjszakák az utóbbi időben. Azt mondta, egyre több a belföldi vendég, de ez elsősorban az akcióknak, csomagoknak köszönhető, illetve a SZÉP kártyának, a többség ugyanis azt felhasználva pihen, utazik.