Ország-világ

2004.10.25. 08:02

Koplalás nélkül fogyaszt az amerikai South Beach

Amerikában milliók esküsznek a szénhidrátokban szegény diétákra. Napjaink egyik legnépszerűbb fogyókúrája a dr. Arthur Agatston amerikai kardiológus által kifejlesztett South Beach.

Árvay Tivadar

Szakértők szerint a hízást a finomított szénhidrátokban gazdag ételeknek (sült krumpli, sütemények, gabonapelyhek) az inzulintermelésre és a vércukorszintre gyakorolt hatása okozza. Ha ezeket zöldségfélékkel helyettesítjük, egyensúlyba kerül a vércukorszint, csökken az inzulinszint, és leröppennek rólunk a kilók.
Az igazán hatásos módszer kiválasztásához ismernünk kell saját szervezetünket, tudnunk kell, hogy milyen veszélyeket rejthet számunkra a fogyókúra. Ha ismerjük egy-egy diéta előnyeit és hátrányait,  akkor gyorsabb és tartósabb fogyást érhetünk el.
A South Beach diéta alapja a szénhidrátok kerülése. Ezt a táplálkozási rendet dr. Arthur Agatston Amerikában élő kardiológus fejlesztette ki. Véleménye szerint a diéta nem csak fogyókúrázást jelent, az egészséges étrend kialakítása életmódváltást is követel. Ezáltal megelőzhetők a betegségek, javul a közérzetünk és a teljesítőképességünk is. A fogyás szinte mellékes eredmény.
Legfőbb érdeme ennek a diétának, hogy leszoktatja az embereket a gyorséttermek egészségre ártalmas kínálatának fogyasztásáról, a finomított cukorról, és egészséges táplálkozásra ösztönzi őket.
A South Beach diéta azt ígéri, hogy az első két héten 3,6-5,8 kilóval leszünk könnyebbek. Később, ha következetesen kitartunk az előírt táplálkozás mellett, heti 0,5-1 kiló lehet a súlycsökkenés. Dr. Agatston szerint a South Beach nagy előnye a zsírszegény diétákkal szemben, hogy követőinek nem kell koplalniuk.
Az orvosok szerint a South Beach diéta hatására átalakul a szervezet kémiája.
A kúra alatt megszűnik az éhségérzet, visszatér az életerő. Jelentősen csökken a szívbetegségek, a magas vérnyomás, a cukorbaj és más betegségek kockázata.
Dr. Agatston diétája három időszakra oszlik:
Szigorúan korlátozza az első két hétben a szénhidrátok fogyasztását. Kerülni kell a kenyeret, a péksüteményeket, a tésztákat, a rizst, az alkoholt, a cukrot és hasonlókat. Bőségesen lehet viszont húst, halat és keményítőt nem tartalmazó zöldféléket enni.
Fokozatosan bevezethetők két hét után, a második szakaszban a gyümölcsök és a teljes kiőrlésű gabonafélék. A South Beach diéta szerint a második szakasz addig tart, amíg el nem érjük a megcélzott testsúlyt.
Életünk végéig tart az utolsó, harmadik szakasz. Ez azt jelenti, hogy helyes táplálkozással megtarthatjuk kívánatos testsúlyunkat, ráadásul megelőzhetjük még a betegségeket is.

Agatston doktor módszere révén a legnagyobb sztárok is megszabadultak fölös kilóiktól

Nicole Kidman színésznő mostanában facér. Úgy érzi, fogynia kell néhány kilót ahhoz, hogy új párra találhasson. Halle Berry színésznő a James Bond-film főszerepének kedvéért kezdett diétázni. Mint látjuk, meg is lett az eredménye... Kylie Minogue énekesnő, mióta elmúlt harmincéves, folyton aggódik a súlya miatt Bette Midler színésznőre korábban testesebb karaktereket osztottak a rendezők
Ételek, amiket el kell felejtenünk Kenyérfélék, tésztafélék, rizs, cukor, sütemény, keményítőtartalmú zöldségek Ennivalók, amiket fogyaszthatunk Húsok, halfélék, zöldségfélék, gyümölcsök (2. hét után), teljes kiőrlésű gabonatermékek (2. hét után)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában