Ország-világ

2005.02.02. 07:16

Kereskedők az egészségért

A nagy élelmiszeráruházak igyekeznek felhívni a vevők figyelmét az egészséges táplálkozásra. A vásárlói szokásokon viszont nehéz változtatni.

Horváth K. József

A Deloitte nemzetközi gazdaságkutató a kiskereskedelemről
szóló, 2005-re vonatkozó tanulmányát a 250 legnagyobb, szerte a világban jelen lévő kiskereskedelmi cég bevonásával készítette. A tanulmány szerint hosszabb távon problémát jelenthet az élelmiszer-kiskereskedelem számára, hogy a lakosság fokozatos elhízása világszerte tapasztalható.

Az emberek jobban akarnak vigyázni az egészségükre, s tudatosabban akarnak vásárolni. Megfigyelhető, hogy a kiskereskedelmi cégek a saját márkás bio- és természetes élelmiszer-termékcsaládok bevezetésével igyekeznek elébe menni az ilyen vásárlói igényeknek.

Danks Emese, a Tesco kommunikációs igazgatója elmondta, az egészségügyi kormányzattal közösen cégük tavaly rendezte meg először azt a kéthetes programot, amelynek során olcsóbban kínálta az egészséges élelmiszerek egész sorát. Az akció során orvosok, táplálkozási szakemberek tanácsadással is igyekeztek az áruházakban vásárlókat az egészséges étrend összeállítására ösztönözni. A Tesco jó néhány sajátmárkás termékét szintén az egészséges táplálkozás jegyében kínálja rendszeresen öt-tíz százalékkal olcsóbban.

Gillmot Katalin, az Auchan képviselője elmondta, számukra is fontos, hogy minél inkább egészségesen táplálkozzanak a vevőik. Ezt eddig a választék bővítésével igyekeztek befolyásolni.

Kedvezménycsapdák

Zajkás Gábor, a táplálkozástudományi intézet igazgatóhelyettese szerint a kiskereskedelem elsősorban üzleti szempontokat tart szem előtt. Amíg az orvos azt javasolja, hogy kólából, chips-ből, hamburgerből kevesebbet fogyasszunk, ám a reklámok nem.

Változatlan összetétel

Az elmúlt néhány évben nem tapasztalt lényeges elmozdulást a sertés- és marhahúsfogyasztásban Remény Ervin, a Húscéh ügyvezető alelnöke. Függetlenül az ártól az emberek megveszik a szokásos húsmennyiséget. Ez viszont azt is jelenti, hogy akkor sem vásárolnak több sertés- és marhahúst, ha az árak lényegesen csökkennek.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában