Ország-világ

2005.02.25. 07:13

Késik a metró uniós hitele

Még mindig nem módosították a metrótörvényt, amivel a főváros végre hozzájuthatna az Európai Fejlesztési Bank (EIB) hiteléhez. Addig a főváros saját zsebből fizeti a 4-es metró számláit.

Zsidai Péter

Az országgyűlés 2003 júliusában fogadta el a jogszabályt, aminek alapján 2002-es áron 154 milliárd forintot ad az Etele tér – Baross tér közötti vonal megépítésére. Az EIB a 4-es metró hetvenöt százalékához adna kedvezményes hitelt, de csak a Bosnyák térig érő vonalra. Ameddig a törvényben nem hosszabbítják meg a nyomvonalat, és nem igazítják hozzá az állami garancia mértékét, az EIB egyetlen eurót sem utal. Ezért a főváros eddig saját pénzéből készítette elő a beruházást, illetve végezte el a földfelszíni munkákat. Amelyeknek a számlái után már felvehette volna a hitelt.
Demszky Gábor és Med-gyessy Péter tavaly nyáron megegyezett az új nyomvonalról, ami 100 milliárddal összesen 400 milliárdra növeli a költségeket. A Pénzügyminisztériummal folytatott tárgyalásokat Atkári János főpolgármester-helyettes vezette. Szeptember végén le is zárták, ám a dokumentumot azóta sem írták alá.
A városházán nem tudták megmondani, Atkári hatáskörének megvonása után ki foglalkozik a szerződéssel.

Nem tudni, mikor írják alá a szerződést

Atkári János szerint nagy bajt okozhat a főváros késlekedése: „Ha nem tudják a fúrópajzsot időben indítani, és az építőket újra ki kell rendelni, az legalább egymilliárdos pluszköltséget jelent.” Vajda Pál januárban azt nyilatkozta, tavasszal elfogadhatják a törvény módosítását. Lapunk megkeresésére nem erősítette meg. A Pénzügyminisztérium sajtóosztálya annyit közölt, hamarosan aláírhatják a dokumentumot. Azt azonban nem tudták megmondani, mikor.

Zsidai Péter -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában