Ország-világ

2005.03.31. 00:00

Csuklós „lányok” gurulnak

Címkék#Vélemény

Lányok, asszonyok neveit viselik a pénteken üzembe álló új Volvo buszok Budapesten. Hűvösebben utazhatunk velük a beépített légkondicionáló miatt.

Vajta Zoltán

Éva, Anikó, Nikolett, Noémi, Judit, Gyöngyi, Emese, Szilvia. Így és még negyvenkétféleképp hívják a legújabb Volvo buszokat, amelyeket most vásárolt a BKV. Mind az ötven új csuklós jármű saját nevet kap, amelyet a jármű elején és oldalán is olvashatunk. Felvetődött, hogy a következő széria autóbuszai „férfiak legyenek”, de erről még nem döntött a BKV.

A rendhagyó keresztelő ötlete a gyártótól, a Volvótól származik. Szűcs Árpád, a Volvo Hungária Kft. vezető munkatársa szerint sokkal személyesebbek a női nevek, mint a rendszámok és alvázszámok. Úgy gondolják, ezekre a buszokra majd jobban vigyáznak az utasok. Hiszen kinek jutna eszébe megrongálni egy olyan járművet, amely egy szeretett személy nevét viseli. A neveket egyébként véletlenszerűen választották ki. Igyekeztek a legnépszerűbbeket felhasználni, olyanokat, amelyekkel nap mint nap lehet találkozni. A BKV-nak csak egy kérése volt: kizárólag magyar neveket viseljenek a buszok. Így komolyabban nem is foglalkoztak azzal, hogy hírességek neveit viseljék a buszok.

Ha valaki pénteken nem találná a számára kedves csuklós hölgyet az utcákon, ne keseredjen el. További ötven járművet vásárolhat a BKV a sorozatból. Akár hungarikum is lehet a buszkeresztelő. Szűcs Árpád úgy tudja, a világon sehol máshol nem neveztek még néven városi tömegközlekedési járműveket.

Megszűnik a hőguta a nyári kánikulában

Nagyobbak lesznek az elhúzható ablakok. Továbbá légkondicionáló berendezés teszi el-viselhetőbbé a nyári utazást a Volvókkal. Átlagosan 5 fokkal lesz hűvösebb az utastérben, mint odakint. Megfázni biztosan nem fog senki. Az automata ugyanis legfeljebb 8 fokos hőkülönbséget tesz lehetővé. A légkondi kikapcsol, ha nyitva vannak az ajtók. De még így is 5-10 százalékkal növeli az üzemeltetési költséget a hűsítés. Az a lehetetlen állapot is megszűnik az új járművekben, hogy a ventilátor forró levegőt fúj a busz tetejéről befelé.

Csöndesebben ráznak

A rugózáson nem tud változtatni a gyártó. Ha finomabbra vennék a rugózást, az alacsony padlós jelleg miatt néhol leérne az alváz az útra. Ellenben puhábbak lesznek az ülések. Jegykiadó automatákat nem szerelnek a buszokba, mert azok hangosan csörömpöltek a kátyús utakon. A vészjelző gombokat magasabban helyezik el, mert összetéveszthetők voltak a leszállásjelzőkkel.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában