Ország-világ

2005.08.23. 00:00

A tavalyi eredmény kevés lesz

Fernando Alonso 24 ponttal vezet az összetettben Kimi Räikkönen előtt. Tavaly a finn harminc pontot szerzett az utolsó öt futamon. Idén ez nem biztos, hogy elég lesz.

Hegyi Áron

Tavaly ilyenkor már senkit sem érdekelt a Forma–1, Michael Schumacher ugyanis ekkorra már bebiztosította hetedik világbajnoki címét. Idén egy fokkal jobb a helyzet, bár sok kérdőjel most sem maradt a végére.
A döntés két versenyzőre van bízva: vagy Fernando Alonso (95 pont), vagy Kimi Räikkönen (71 pont) lesz a világbajnok. Bár még az 55 pontos Schuminak is van matematikai esélye, de őt nyugodt szívvel kizárhatjuk a „versenyfutásból”, hiszen alig hihető, hogy a hátralévő öt futamon közel ugyanannyi pontot szerezzen, mint az előző tizennégy versenyen összesen.
A Renault spanyol és a McLaren finn pilótája között viszont öldöklő csatára számíthatunk, aminek feltehetően nemcsak a szurkolók, de a Forma–1 irányítói is szívből örülnek. A drámai végjáték visszacsalogatja a nézőket a lelátókra és a tévé elé, ez pedig magával hozza a szponzorok nagyobb adakozó kedvét.
Jelen állás szerint Alonso huszonnégy ponttal vezet Räikkönen előtt. Tavaly az utolsó öt versenyen a finn harminc pontot szerzett (egy-egy első, második és harmadik, illetve két hatodik hely), ugyanez a teljesítmény idén nem biztos, hogy világbajnoki címet ér. Ahhoz ugyanis arra lenne szükség, hogy Alonso csak öt pontot szerezzen, akkor 101-100 lenne Räikkönen javára. A pontazonosság a spanyolnak kedvezne, abban az esetben ugyanis hat-hat futamgyőzelemmel állnának, viszont a második helyek tekintetében Alonso nyerne 3-2-re. Tavaly egyébként az utolsó öt versenyen (Spa, Monza, Sanghaj, Szuzuka, Sao Paulo) Alonso mindannyiszor a nyolcadik helyen végzett, azaz összesen öt pontot gyűjtött.
Idén ugyanezek a helyszínek adnak otthont a szezon záró futamainak. A hasonlóságok sorát azonban ezzel ki is merítettük. Egy évvel ezelőtt a Ferrari tartotta rettegésben a mezőnyt, az utolsó öt futamból hármat megnyertek. Idén ettől nem kell félni, a Scudéria haloványan muzsikál, az olasz istálló képtelen megtalálni az elmúlt években sokszor megcsodált formáját.
A Renault és a McLaren között viszont nagyon nehéz dönteni. Az ezüstszínűek gyorsabbak (így Monza, Spa és Sao Paulo nekik jobban fekszik), a francia járgányok viszont megbízhatóbbnak tűnnek, bár az jelzésértékű lehet, hogy a Mercedes-motorok remekeltek az egymást követő két kánikulai futamon a Hungaroringen és Isztambulban
(a szabályok értelmében a pilóták ugyanazzal az erőforrással teljesítették a két versenyt).
Arra persze nem számíthatnak a McLarennél, hogy Alonso az előző évhez hasonlóan most is minden versenyen nyolcadik lesz, és csupán egy-egy pontot szerez. A Renault-t és a spanyolt is fűti a bizonyítási vágy, megmutatni, a két rivális közül ők a jobbak. Ráadásul a konstruktőrök versenyét sem veszik félvállról a csapatok, ebben a vetélkedésben most 130-121-re vezet a Renault, amelyik még soha nem ünnepelhetett világbajnoki címet (legalábbis saját néven, mert a Benetton motorszállítójaként 1995-ben összejött a bravúr), legjobb eredménye egy második hely volt 1983-ban. A McLaren nyolcszoros világbajnok, viszont az újabb sikerre immáron hét éve várnak.
Persze, ez mind csak okoskodás, a világbajnoki címek a pályán dőlnek el. Nagy csata lesz!

Tavaly a finn harminc pontot szerzett az utolsó öt futamon. Idén ez nem biztos, hogy elég lesz. Hegyi Áron -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában