Ország-világ

2005.08.31. 00:00

Ha felpörög, vadállattá válik

A MINI Cooper a vagányság netovábbja, a Cabrióra pedig még jelzőt találni sem könnyű. Az ember legfeljebb annyit mond: „nekem is kell egy ilyen”.

Forrás: Autó Motor

[caption id="" align="alignleft" width="320"] A kis kocsihoz mérten nagy tengelytáv és a széles nyomtáv egy tank stabilságát kölcsönzi a MINI-nek. Ez nem megy a dinamizmus rovására sem, az autó élénken reagál a gázadásokra.
[/caption]Mindenkit meg tudunk érteni, aki a fentiekhez hasonlóan nyilatkozik, elvégre egy MINI Cooper Cabrióval végiggurulni a belvárosban vagy a Balaton-parton, az tényleg mindennek a teteje.
A MINI Cooper Cabrio ugyanis kis híján tökéletes járgány, nem találni hibát a külsején. A karosszéria és a lámpák formája első osztályú, és ehhez a formához olyan jól passzol a narancssárga fényezés, hogy még azok is büszkén fognak beleülni, akik menedzseresküjükben szentül megfogadták, hogy csak fekete limuzint hajlandók vezetni.

Ha már a vezetésnél tartunk, elmondhatjuk, hogy a kocsi menettulajdonságai is hibátlanok. Az autó 9,8 másodperc alatt gyorsul százra, ami nem rossz teljesítmény egy 116 lóerős és 1250 kilós szerkezettől. A MINI tökéletesen reagál minden kormánymozdulatra, nagyon durván kell bemenni egy kanyarba ahhoz, hogy alig érezhető alulkormányozottság lépjen fel.

A megfelelő sebességfokozatot a precíz, bár néha hangyányit akadozó váltóval választhatjuk ki. A motort nyugodtan pörgethetjük, a MINI bírja, és mi szeretni fogjuk. Háromezres fordulatszámig az autó egészen hétköznapi módon viselkedik, e fölött viszont kitör belőle a vadállat. Mindenki utánabámul a száguldó narancsnak, még az is, aki addig nem tette ezt. Ha le volt engedve a tető, akkor már nem kell erőlködni, inkább gázt kell adni, és minél gyorsabban eltűnni az irigykedő pillantások elől. A MINI lehajtott tetővel a leghatásosabb jelenség. Az első szélvédő keretébe épített gomb egyszeri megnyomásával egy negyvencentis napfénytetőt tudunk varázsolni fejünk fölé, akár 120-as tempónál is. A gomb folyamatos nyomva tartásakor a tető 15 másodperc alatt tűnik el a csomagtérben, de ezt csak álló helyzetben tudjuk megtenni.

A MINI Cabrio belül is praktikus, még ha nem is tökéletes. A kényelemmel nincs probléma, az autót hosszú távon is kellemes vezetni – még az átlagosnál magasabb embernek is. A műszerfal jól áttekinthető, köszönhetően annak, hogy a középen elhelyezett kilométeróra legfontosabb funkcióját – az aktuális sebességet – a velünk szemben lévő fordulatszámmérőről is leolvashatjuk a digitális kijelzőn.

A MINI-nek két apró fogyatékosságát fedeztük fel. Egyrészt a hátsó üléseket erős túlzás teljes értékű ülésnek nevezni, ugyanis legfeljebb a nyaralótól a strandig tartó úton kényelmes. A csomagtartó is igen szűkös, lehajtott tetővel mindössze 120 literes, egy ekkora helyen még a sporttáskánk is alig fér el. Annyi baj legyen, egy MINI Cabrióval anélkül is bármikor be lehet csajozni.

MINI Cooper Cabrio

Lökettérfogat 1599 cm3 Henger/szelep 4/16 Max. teljesítmény 85 kW, 116 LE Hossz./szél./mag. 3635/1688/1415 mm Tengelytáv 2467 mm Saját tömeg 1250 kg Csomagtér 120–605 l Gyorsulás 0–100 km/h-ra 9,8 s Max. sebesség 193 km/h Fogyasztás város/országút 10,1/5,7 l

Henger/szelep 4/16

Max. teljesítmény 85 kW, 116 LE

Hossz./szél./mag. 3635/1688/1415 mm

Tengelytáv 2467 mm

Saját tömeg 1250 kg

Csomagtér 120–605 l

Gyorsulás 0–100 km/h-ra 9,8 s

Max. sebesség 193 km/h

Fogyasztás város/országút 10,1/5,7 l A kis kocsihoz mérten nagy tengelytáv és a széles nyomtáv egy tank stabilságát kölcsönzi a MINI-nek. Ez nem megy a dinamizmus rovására sem, az autó élénken reagál a gázadásokra. -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában