Ország-világ

2007.02.15. 06:06

Hibás DVD-met nem cserélték ki

Olvasónk ajándékba kapott egy budaörsi áruházból származó DVD-készüléket. Három nap múltán bontotta fel. A gép rossz volt, de az üzlet nem cserélte ki. Az úr háborog.

BAMA

Kormányrendelet szól arról, miképpen kell rendezni a jótállással kapcsolatos ügyeket – jelentette ki dr. Bobál Pál, a Közép-magyarországi Közigazgatási Hivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének igazgatója. Külön listát készítettek, mely termékekre köteles a forgalmazó legalább egyéves garanciát adni. A DVD-készülék szerepel ebben a jegyzékben. A jótállási igény egy másik kérdés: ezt 72 órán belül jeleznünk kell. Ha a határnapon az üzlet zárva tart, a határidő áttolódik a következő napra.

A jogszabály szerint a garancia nem feltétlenül jár együtt termékcserével. A kereskedő elsődleges feladata gondoskodni a javításról, mégpedig a márkaszerviz által. Ha ez maradéktalanul nem lehetséges, a márkaszerviz kiállítja a csereutalványt, és az üzletnek ki kell cserélnie a hibás árut. Sajnos a tapasztalatok szerint ez nem mindig megy olajozottan. Előfordulhat, hogy a csere feltételei sérthetik vásárlói érdekeinket. Ilyen például, ha nem tudnak ugyanolyan termékkel szolgálni. Ilyenkor kérésünkre kötelesek visszaadni a vételárat.

Mindig vetessük fel a reklamációs jegyzőkönyvet! Jogos jótállási igényünket a bíróság előtt érvényesíthetjük. Peren kívül a békéltetőkhöz is fordulhatunk. Ők díjmentesen vizsgálnak ki minden ügyet. Igaz, álláspontjuk a kereskedőt nem kötelezi semmire, de döntésüknek a bíróság előtt komoly súlya van.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában