Ország-világ

2007.07.04. 05:12

Csinos retikül tárva, nyitva

A 207 CC szép, mutatós, sőt, bájos, így várhatóan a szebbik nem kedvence lesz. Persze az autónak a női táskákhoz hasonlóan nemcsak dekoratív szerepe van, hanem használati értéke i: elférnek benne a hölgyek apró cuccai.

Árvay N. Tivadar

[caption id="" align="alignleft" width="250"] Fotó: Autó-Motor
[/caption]Volt annak idején a Kispolski, mint afféle női autó. A megtermett férfiember felkészülhetett rá, hogy ha ebben feszít, megmosolyogják majd autóstársai. No meg a biztonság sem volt az apróság erőssége, az üres pléhormány könnyedén gyűrődött az utasok lábára már egy kisebb koccanásnál is. Mára a Polskik ideje lejárt, de van helyettük más, ráadásul igény szerint akár nyitott tetővel is.

Ilyen például a Peugeot CC 207-es, amely amellett, hogy roppant bájos kisautó, sokkal biztonságosabb is az előbb említett lengyel járgánynál. Ezt elsősorban a robusztus orrésznek köszönhet, melytől ugyan kissé bakancsszerűnek látszik az autó, de a biztonságnak ára van. Ráadásul a magasra emelt orrész védi a gyalogosokat is, egy esetleges gázolásnál. A magasabb vezetők viszont bajban vannak, mert ha elég alacsonyra állítják az ülést, hogy védve legyenek a menetszéltől, nem látnak ki a kocsi elé az üveg alsó peremének magassága miatt. A panorámát a vaskos A-oszlop is zavarja, ez elsősorban oldalt vesz el sokat a látótérből.

A Peugeot kupéban ennek ellenére élvezet az utazás – két személynek. A hátsó ülés ugyanis inkább a csomagtartó kiegészítője, a szűk helyen legfeljebb két gyermek fér el kényelmesen. Alaphelyzetben a csomagtér 370 literes, elcsomagolt tetővel azonban 145 literre zsugorodik, így választani kell: vagy gyerekek, vagy csomagok, a család együtt nem utazhat messzire a 207-el. Érthető tehát, hogy a Peugeot inkább az egyedülálló nők kedvence lehet.

Peugeot 207 CC 1.6 THP 16V

Összlökettérfogat (cm3) 1598 Max. teljesítmény (kW/LE) 110/150 Max. forgatónyomaték (Nm) 240 Saját tömeg (kg) 1418 Csomagtér (l) 145/370 Gyorsulás 0–100 km/h (s) 8,6 Max. sebesség (km/h) 210 Átl. fogyasztás (l/100 km) 9,6

Ehhez mérten egyszerű az autó kezelése is. A tető egyetlen gombnyomásra nyílik, nem kell igazgatni, reteszelni, és az elektronika még menet közben is működtethető. Persze legfeljebb 10 kilométer/órás sebességig, ami azért furcsa, mert néhány vetélytárs 40-es tempónál is tudja ugyanezt. Csukottan jól szigetel a tető, nem surrog, nem zörög, nem ázik be az autómosóban, így az autó igazán nevezhető négyévszakosnak, jól tűri az ősz és a tél megpróbáltatásait.

A menettulajdonságok igazán franciásak: sima rugózás, tökéletes útfekvés, jóindulatú válaszok minden kormánymozdulatra. Az elektromos szervokormány viszont kissé fura: olyan erős az egyenesbe visszaállítási hajlama, hogy szinte bekattan középállásba. Autópályán, ahol csak minimális korrekciókra van szükség ez zavaró lehet. A sebességváltó viszont precízen jár, és a fék is megnyugtatóan dolgozik.

A kis Peugeot három motorral készül. Két benzines és egy HDi dízel szerepel a választékban. Utóbbi sem áll rosszul a sportos kupénak, száz lóerős teljesítménye dinamikusan mozgatja az 1400 kilós kasztnit. Igazi élményautózás azonban a 150 lóerős 1,6 literes THP tulajdonosaira vár, igaz itt a fogyasztás is megugrik, csaknem a duplája a gázolajos motor 5,2 literjének.

Max. teljesítmény (kW/LE) 110/150

Max. forgatónyomaték (Nm) 240

Saját tömeg (kg) 1418

Csomagtér (l) 145/370

Gyorsulás 0–100 km/h (s) 8,6

Max. sebesség (km/h) 210

Átl. fogyasztás (l/100 km) 9,6 Fotó: Autó-Motor -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában