Ország-világ

2007.07.17. 05:11

Nagyra nőtt a játékautó

Tavaly ősszel mutatták be Párizsban a Twingo sport változatát, s most itt a második generációs modell. Az újdonság már nem hasonlít egy óvodából elcsent matchboxra.

Árvay N. Tivadar

[caption id="" align="alignleft" width="250"] Fotók: Autó Motor
[/caption]Felnőtt a nagyokhoz az új Twingo, csak éppen a méretei nem változtak sokat. Az immár tizenöt éves modell végre átesett az első nagy átalakításon, így a játékautóból végre komoly jármű lett. A felnőtté válásnak persze itt volt az ideje, hiszen a kis Renaultból az elmúlt évek alatt 2,4 millió darab talált gazdára.

A Twingo megjelenése annak idején igazi csemege volt a kisautók szegmensében. A gülüszemű golyóra két kézzel mutogattak a járókelők, senkit nem hagytak hidegen a kocsi bolondos formái, és meghökkentő megoldásai. A kezdeti döbbenet után aztán az elmúlt évtized egyik legsikeresebb kisautója lett a Twingo. Ennek ellenére senki nem vitatja, hogy ráfért a ráncfelvarrás.

Az új gép a hármas Clio rövidített padlólemezén utazik, a kettes Clio futóművére ültetve. A teljes hossza 360, szélessége 1640, a magassága pedig 1472 milliméter. A 2367 milliméteres tengelytáv négy csúsztatható ülésnek és ennek köszönhetően szükség esetén a kategória egyik legkorrektebb csomagtartójának enged teret. A hátsó ülések 22 centiméterrel mozdíthatók előre illetve hátra, de magasabb a fejtér (plusz 26 mm) és a lábtér is megnyúlt (plusz 30 mm).

Szlovéniában készül, de csak jövőre érkezik hozzánk

Az Twingo II Szlovéniában készül, a forgalmazása a nyár végén indul, de Magyarországon várhatóan csak 2008-ban mutatkozik be. Elődjéhez hasonlóan a második generáció is rendelhető lesz a hatalmas, 666 milliméteres napfénytetővel. A sportos változatokon a hátsó üvegeket teljesen besötétítik, a teljes dekorációhoz pedig készletben kapható egyedi matricákat kínál a Renault. Kezdetben 1.2 literes benzinmotorokkal érkezik az autó, de később lesz 1.5 dCi gázolajos is, melyhez szintén a benzinesek ötfokozatú kézi váltója kapcsolódik.

[caption id="" align="alignleft" width="250"] Fotók: Autó Motor
[/caption]A Twingo mérete és formája miatt inkább női autó. Nem véletlen tehát, hogy az utastérben 11 tároló nyeli el az apró mütyüröket, és a kesztyűtartó sem kevesebb, mint 13 literes. További nyílásokat rejt a műszerfal és az ajtók zsebe, illetve kiviteltől függően egy 3,7 literes tárolórekesz is rendelhető a vezetőülés alá. A tárolókapacitás összesen 28,4 liter, a csomagtartó pedig az ülések elrendezésétől függően 165-ről 959 literig bővíthető.

A műszerfal a középkonzolra került – ízlés kérdése, van akinek bejön ez a megoldás, a vezetésbiztonság szempontjából mindenesetre örök kérdés marad, hogy mi a jobb, le- illetve félrenézni. Akik hiányolnák a szemben elhelyezett műszereket, azok a GT és a Dynamic kivitelt válasszák, mert ezekben a kormánykerék mögé került egy fordulatszámmérő. A Tune Point névre keresztelt szórakoztató központ megoldásait azonban még a nagyok is irigyelhetik: a kesztyűtartóban USB-csatlakozó tartozik hozzá, de a központi egységhez is akár három külső eszköz köthető, melyek hangja a beépített hangszórókból érkezik.

A biztonságra és kényelemre is komoly figyelmet fordítottak a tervezésnél. Elöl és oldalt légzsákok védik az utasokat, de rendelhető a Twingóhoz automata klíma illetve fényszóró, esőérzékelős ablaktörlő, parkolóradar, sőt, tempomat is.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában