Ország-világ

2008.09.16. 06:44

Ősszel Párizsra figyel a világ

A párizsi Nemzetközi Autókiállítás kétségkívül az autós szakma egyik legnagyobb figyelemmel kísért összejövetele. Idén lesznek kicsi és nagy meglepetések is.

Árvay N. Tivadar

[caption id="" align="alignleft" width="460"] Nagy a nyomás: minden idők legjobb Golfjaként emlegetik a Volkswagennél a hatodik generációs kompaktot. FOTÓK: AUTÓ MOTOR
[/caption] Noha néhány komoly helyszín – Szentpétervár, Moszkva és Bologna – még hátra van, a legnagyobb várakozás mégis az október negyedikén nyíló párizsi Autószalont (Mondial de L’automobile) előzi meg. A bő kéthetes rendezvényen szinte minden gyártó bemutat valamit az újdonságai közül, legyen szó koncepcióról vagy sorozatgyártásra érett modellről. Az eddig kiszivárogtatott információkból kiderül, hogy a piaci viszonyokhoz alkalmazkodva, a kiskategóriás, takarékos autók frontján várható nagy durranás. A Ford, a Suzuki, a Honda és a Volkswagen is Párizsban leplezi le városi kisautóinak felfrissített változatát.

[caption id="" align="alignleft" width="230"] Az előző generációtól látszólag nem sokban tér el az új Honda Jazz. FOTÓ: AUTÓ MOTOR
[/caption] A szenzáció persze a nagyobb és drágább típusok között sem marad el. Az Audi a felső-középkategóriás A6-os új limuzin- és kombikivitelével jelentkezik. Látványosan átszabták az autó homlokfalát, megjelentek a LED-es fényszórók, a hátfal pedig jóval letisztultabb az eddigieknél. A környezetvédelem és a takarékosság jegyében az A6-ban megjelent a fékenergiát hasznosító akkumulátor, és a nagy sebességnél 20 milliméterrel leülő kasztni.

A Ford holdudvarából nemrég kikerült Aston Martin is újabb meglepetést tartogat. A márka új tulajdonosa, a Prodrive Párizsban debütál a teljesen megújúlt One–77 modellel. A hétliteres, 600 lóerő feletti motorral szerelt szuperautóból mindössze 77-et gyártanának. A cégnél nem is titkolják, hogy a járgányt a Ferrarik és a Lamborghinik ellenfelének szánják.

Honda Jazz: az egyterű mini
Az előző generációtól látszólag nem sokban tér el az új Jazz, pedig az új modell jóval nagyobb lett. Hossza 15, szélessége 2, tengelytávolsága 5 centiméterrel nőtt. Ennek köszönhetően a csomagtér 19 literrel tágasabb. Az autóhoz csak benzinmotort kínálnak. A kisebb 1,2 literes, 90 lóerős, a nagyobb 1,4-es, százlovas. A gyári adatok szerint a Jazz átlagfogyasztása 6 liter körül lesz, és a kis erőforrás teljesíti majd az EU új, 120 gramm per kilométeres szén-dioxid-kibocsátási normáját is.

[caption id="" align="alignleft" width="460"] Ford KA: igazi csemege. FOTÓ: AUTÓ MOTOR
[/caption] Közös fejlesztés, azonos alváz, egy gyártósor a Fiat 500-zal, hasonlóságnak azonban nyoma sincs. Sem a külső, sem a belső nem követi a Fiatnál erőltetett retróvonalat. Az új KA nyomokban sem hasonlít az olasz testvérre. A forma a Fordnál bevezetett kinetic vonalat követi: sportos orr, hatalmas légbeömlő ráccsal, és az előző széria néhány jellegzetes vonása bukkan fel a törpén. A belső is teljesen egyedi, az anyagminőség kifogástalan. A siker csak az áron múlhat majd.

[caption id="" align="alignleft" width="460"] Suzuki Alto: a legolcsóbb. FOTÓ: AUTÓ MOTOR
[/caption] A Suzuki az A-Star koncepciómodellel borzolta eddig a vásárlók idegeit, s íme, itt a végső változat. Az Alto a piacon kínált Suzukik legolcsóbbika. A Maruti-utód felfrissített változata is Indiában készül, vélhetően azért, hogy a gyártási költségekből minél többet tudjanak lefaragni. Motorja a Splashtől átigazolt 1,0 literes, 65 lóerős benzines erőforrás. A háromhengeres szerkezet 4,6 literrel beéri majd száz kilométerenként, CO2-kibocsátása pedig 109 gramm kilométerenként.

[caption id="" align="alignleft" width="460"] Porsche 911 Targa: kupé és kabrió egyben. FOTÓ: AUTÓ MOTOR
[/caption] Alig mutatta be a Porsche a 911-es legfrissebb változatát, máris itt a továbbfejlesztett kupé-kabrió kivitel üvegtetővel. A megoldás valóban különleges, hiszen a másfél négyzetméteres üvegtető még zárt állapotban is a szabadság érzetét kelti. A két részre osztott, UV-szűrős felületnek mindössze hét másodpercre van szüksége, hogy kinyíljon vagy bezáródjon.
A Targa összkerékhajtással készül. Motorjai a 3,6, illetve a 3,8 literes, 345 és 385 lóerős boxerek, amelyekhez igény esetén duplakuplungos, hétfokozatú PDK sebességváltót kínál a gyártó.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában